Skip to main content

hey iedereen, ben een tijdje niet hier op geweest, ik ga jullie vertellen wat er nu aan de  hand is.. ik deed vorig jaar mavo/havo en ben gezakt naar kader/mavo. Mijn moeder zeurt elke dag om mijn cijfers, ik heb zessen, zevens en achtens en elke dag zeurt ze dat het hoger moet.

 

Mijn gezondheid ging heel erg achteruit, dus k sneed mezelf 1 maandje terug om uit het leven te gaan, dat is helaas niet gelukt. Ik woon bij mn oma en tantes, hun weten dat ik mezelf sneed, of nou ja snij maar ze denken dat ik gestopt ben, school weet dit ook en ik krijg hulp. Maar deze maanden word ik zwaar gepest, mijn moeder weet het niet van het snijden, dan zou ze me waarschijnlijk kapot slaan. Ook ben ik nog steeds in de kast. Maar goed, zoals ik al zei word ik zwaar gepest, grappig want ik was dat "populaire" meisje maar nu ben ik de slet van mn school.

 

Zoveel is er veranderd in een korte tijd, zelfs snijden lukt niet meer, ik voel niets. Mijn relatie met mijn vader word beter, maar goed als ik hem dit zou vertellen zou de volgende dag heel de familie het weten en me uitlachen.

School had eergister een gesprek met me over dit pesten, ik spijbel vaak en meld me vaak ziek omdat ik bang ben naar school te gaan, naast mijn school rijden de treinen en elke dag als ik er langs loop denk ik er aan hoe veel beter het zou zijn voor de mensen om me heen als ik er niet was.

De pesters stoppen maar niet en komen telkens met wat nieuws, ik ben soort van "tiktok famous" en de school weet dat, docenten dus ook. Bij het gesprek eergister over het pesten zeiden ze letterlijk dat ik het zelf op zoek als ik video's plaats, dat deed pijn, ik heb deze 2 dagen school gelijk ook geskipt, gister plaatste ik een video en die is zoals vaak viraal gegaan, maar dit keer kreeg ik 200 haat comments, ik werd vandaag zo onzeker dat ik al mijn videos heb verwijderd.

 

Het voelt alsof niemand mijn pijn begrijpt, ookal krijg ik veel hulp, de gedachte van het zelfmoord komt elke dag weer in mijn hoofd, in de klas fantaseer ik me over hoe het zou zijn als ik er niet meer zou zijn, zou mijn moeder spijt krijgen? zou ik mijn pesters hun leven verpesten? gaat mijn ex spijt krijgen van zijn daden?

Veel jongens/mannen gebruiken me voor mijn lichaam, maar ik laat het toe omdat ik niet "saai" wil zijn, ik weet het niet maar nu heb ik zoveel spijt van dat ik mensen me heb laten gebruiken. Al mijn vriendinnen praten achter m`n rug om, iedereen laat me in de steek. zelfs mijn mesjes helpen me niet meer.. is zelfmoord mijn enigste keuze? ga ik de hel in als ik het doe? ga ik er spijt van krijgen? misschien heb ik nog een grote toekomst voor me liggen.

 

Zoals als ik al zei ging het gesprek niet goed met de school, zoveel mensen die me wouden "helpen" zeiden alleen maar wat ik er aan kon doen dat ik niet gepest zou worden, ze spreken de pesters nooit aan en geven altijd het slachtoffer de schuld, school laat me niet naar een andere school gaan, ze laten me niet uitschrijven omdat ik nog veel toesten moet inhalen.

Ze willen me naar het speciaal onderwijs sturen, daar zitten mensen op met gedragsproblemen,depressie,suicidaliteit en nog veel meer. Misschien is dit goed voor me.. maar verpest dit mijn toekomst niet? lijkt het niet alsof ik weg ren van de pesters? het lijkt alsof de school alleen maar van me probeert af te komen? en de pesters dan?? die hebben toch ook gedragsproblemen waarom moet het slachtoffer naar een andere school en worden de pesters met rust gelaten..? elke keer zegt de school dat ze bezig zijn met de pesters, dat zeggen ze al 3 maanden en ze pesten me nog steeds, op school, na school en online..

Dankjewel voor het lezen, ik wou gewoon mijn hart luchten..<3

Hoi @romyx1 ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

 

Veel sterkte gewenst en de hartelijke groetjes,

Marieke

De Kindertelefoon

 


He, 

Wow, ik ben gewoon erg geschokt van wat er allemaal in jouw leven speelt.
Je wilde je hart gwn luchten, dus ik ga niet specifiek advies geven ofzo.
Maar geef alsjeblieft niet op! Het gaat sws beter worden in de toekomst! Heb er vertrouwen in!

Groetjes!
Sano07


Hey romyx1,

 

Jeetje.. Wat heftig zeg wat er allemaal in jouw leven speelt. 

Omdat je aangeeft dat je je hart even wou luchten ga ik ook niet specifiek advies geven. Wat ik je wel wil vertellen is dat je hier altijd welkom bent als je iets kwijt wilt en wij zijn er voor je! Geef niet op! Er komen echt weer betere tijden aan en ik vertrouw in jou! You've got this:hugging:

 

Groetjes,

NaamNietBekend


Hoi ik ben het met de anderen eens je kunt hier altijd alles vertellen en het is echt een goed idee om te bellen met de kindertelefoon !  Ik hoop echt dat het je helpt ! 

Grtz liefs Julian X


Dit is zo fk veel meid..Hier geef je elkaar steun en advies, maar wat ik nu wil doen is je een knuffel geven. 

Ik wil echt op elk ding reageren.

Wat je eerst zei over je cijfers. Zulke cijfers zijn NIET slecht, zeker niet als je al deze sht hebt. Je kan over duidelijk op een hoger niveau zitten, maar je hebt gewoon een betere omgeving nodig.

Dus ja, ga van school, je laat die pesters niet winnen, want je kiest voor jezelf.

Je moet je op een andere school inschrijven, daar je verhaal doen, want jou is veel aangedaan meid. En als het een goede school is, nemen ze je aan en helpen ze je met je achterstand qua schoolwerk. Kijk anders gewoon verder!

De school  waar je nu op zit kan je daar niet houden, dat is niet hun recht.

Ik zou dit wat ik nu zeg meteen gaan regelen als ik jou was. EN NIET NAAR EEN SPECIALE SCHOOL GAAN, DAS NIET JOUW NIVEAU, JE KAN BETER. Je verpest je toekomst niet , maar maakt de rit langer als je daar wordt overgeplaatst.

In de tussen tijd zou ik de dingen die jouw pesters doen STIEKEM opnemen. Voor je de klas binnen komt het al aan hebben staan. Dat kan gewoon op je telefoon via een app. Dan heb je harde bewijzen, maak van wat er online gebeurd screenshots. 

En ga er naar de directeur mee. Je hebt veel gesprekken gehad lees ik. Ik ook toen ik gepest werd, maar de directeur deed als enige iets effectiefs. Meestal zijn die ook niet op de hoogte. Er is namelijk een protocool. eerst ga je naar de mentor, daarna naar een coördinator blablabla. En bij jou duurt dit te lang en horen die mensen allaaang van school te zijn. Zeg dat tegen je zelf. het duurt te lang, het is te veel en tot hier en niet verder. Meid, huil thuis en kom dan op school voorjezelf op. Zelfmoord hoort geen optie te zijn, want zij zijn de wereld niet. Er zijn zo veel mensen op de wereld. Geef niet op. Je kan letterlijk verhuizen naar weet ik veel en een heel nieuw leven hebben en dat met leuke mensen..


@AppelFlapOOr  ik ben het hier zoooo mee eens ! Ik had dat ook wou jou ( @romyx1 )  zo graag een knuffel geven echt ! En verder heb ik niets toe te voegen aan dit advies !

Een hug en lieve groetjes Ellen -xxx-


Van mij ook een hug !

Grtz liefs Julian X


Reageer