Skip to main content

Slecht zelfbeeld

• April 6, 2025
  • 1 reactie
  • 17 Bekeken

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1

Beste

Ik zit niet alleen met donkere en depressieve gedachten maar ook met een slecht zelfbeeld. Die gedachten laat ik even achterwege liggen.

Laten we beginnen bij het begin.

Als ik naar mezelf kijk zie ik een persoon die doet alsof ze gelukkig is , wat totaal niet klopt. Ik zie een meisje die mentaal gebroken is en zich eenzaam voelt. Dan heb je nog mijn benen, ik heb cerebrale pararese (CP) en dat blijft. Maar los daarvan vind ik dat ik te veel vet heb aan mijn bovenbenen. Mijn onderbeen is echter heel slank. Daarom ga ik de laatste tijd vaker en langer wandelen. Toch heb ik het gevoel dat het niet helpt.

Dan heb je mijn uiterlijk nog. Mijn vingernagels zien er afschuwelijk uit & mijn vingers zijn dikker dan de gemiddelde normale mens. Ik heb ook nog eens een groot voorhoofd en puisten.

In de klas schaam ik mezelf tegenover de jongens terwijl ik er veel beter mee overeenkom. Bijvoorbeeld als ik de trap op moet en de jongens staan achter mij. Ik ben echt slecht in de trap oplopen. In Lichamelijke Opvoeding haal ik ook slechte punten en dat is te danken aan CP. Als er dan een van de jongens naar mij kijkt schaam ik me diep. Het voelt alsof ik aangekeken word door iedereen. Omdat ik er gewoon zo slecht uitzie.

Ook voel ik me onbelangrijk. Want het enige wat ik ben in andermans ogen is egoistisch. Thuis krijg ik altijd verwijten te horen en nooit iets positief. Soms onthoud ik daaardoor de goede dingen niet meer.

Dit is mijn zelfbeeld.

Groet 

De tekst is aangepast door de Kindertelefoon ivm forumregel 3 (Plaats op het forum geen persoonsgegevens).

1 reactie

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 6, 2025

Ik ken je niet maar de kans dat die dikke bovenbenen dat je zegt dat dat gewoon spieren zijn is groot. Je moet eens rechtstaan en je bovenbeen aanspannen. 

Puistjes horen helaas bij de puberteit, misschien kan je een soort reinigende zeep gebruiken? Helpt mij goed..

Hoop dat je binnenkort iets beter naar jezelf kan kijken, je bent het waard. 

Liefs Silence