Skip to main content

slecht cijfer, moeder mogelijk boos

• November 1, 2025
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

ArtBoyM
Forum|alt.badge.img

hallo ik ben 12 jaar oud en ik heb mijn eerste slechte cijfer gekregen van frans op de middelbare.

Ik zit op het kkc, gynasium en ik heb mijn eerste toetsweek gehad, en mijn cijfer voor frans is een 4,80 maar daar gaat het niet om. Mijn ouders gaan door een scheidingsprocess en mijn moeder is vaak gestrest. Op een avond waarop ze waarschijnlijk best moe was schreeuwde ze tegen mij dat als ik ook maar 1 onvoldoende haal dat ik consequencies onderga die ik niet leuk ga vinden. Wat nu want ik ben bang dat er erge dingen gaan gebeuren en dat ik nog meer onvoldoendes ga halen. Ik wil echt niet dat mijn moeder boos wordt, of mijn vader.

-Groetjes, artboym

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 2, 2025

Hey! Weet ze het al ? Zo erg is een slecht cijfer niet hoor vind ik. Het is eig niet goed dat jij zo bang moet zijn voor zulke dingen. Als je moeder hier zo boos over wordt is dat wel erg overdreven. Kun je hier met iemand over praten die je vertrouwt? Of misschien kun je advies vragen via de Kindertelefoon: 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Je moet je thuis veilig voelen ook al heb je 100 onvoldoendes. Ik hoop dat je belt en goede adviezen krijgt want dat gun ik je zeker! 

Liefs, Tover xxx

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hallo, 
ik zit in de tweede van de middlebare en ik merk zelf ook dat het best wel moeilijk is om voldoendes te halen 
mijn tip is: kijk wat je wel makkelijk vind en oefen daarvoor en dingen die je moeilijker vind, daar oefen je meer voor ik hoop dat dit misschien je kan helpen en succes!

groetjes, 

Boerinnetje3
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 2, 2025

hey! 

ik zit ook in de 1e, mijn eerste onvoldoende heb ik ook al. voor wiskunde 🙄. ( 3,7 )

maar wat vervelend voor je! sowiezo is het vervelend als je een onvoldoende hebt maar als je moeder er ook nog eens boos om word, dat helpt niet echt… 

ik zou vooral je best doen op de andere toetsen, om haar te laten zien dat je onvoldoende niks betekende. ik leef met je mee man. ik wens je veel succes!

liefs………….