Slapen met knuffel & bang boven

  • 18 January 2016
  • 17 reacties
  • 544 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben 14 en ik slaap sinds kort niet meer met een knuffel omdat mijn moeder mij daar te oud voor vindt. Heeft iemand misschien een ander idee in plaats van knuffel.
En als ik alleen thuis ben durf ik bijna nooit naar boven omdat ik bang ben dat er mensen zijn. (geen idee waarom). Ik kijk ook altijd voor ik ga slapen onder mijn bed. Wat kan ik hier aan doen?

Sorry voor de 2 vragen in 1 topic.

17 reacties

Ik heb dat ook ik heb al een paar maanden geen knuffel meer nu knaag ik dag en nacht aan me vingers ik bijt nagels ik trek aan velletjes en bijt op me lippen. Voelt fijn en vertrouwd om toch iets bij me te hebben soms wil ik stoppen maar dat doe ik niet. Niemand hoeft iets van mij af te pakken en ik ben ook bang ik doe altijd alle lampen aan of ik ga heel zachtjes in het donker naar boven en zeg dan dan dan schrikt diegene ook al is er iemand oke ik ben raar ik weet het
Ik slaap nu op mijn dertiende nog wel met een knuffel. (Gellukig, iets wat mijn ouders niet afpakken!) Ik kijk ook elke avond voor de zekerheid onder mijn bed enz. maar waarom zou je dat willen veranderen? Als het jou een vertrouwd gevoel geeft is dat toch alleen maar goed. Ik snap ook niet dat je knuffel is afgepakt. Praat er met je ouders over, zeg dat het fijner slaapt en rustgevend is (iets in die richting). Hopelijk snappen ze het dan ;)

Veel succes!

XX, Justforlife
Dankjullie voor de tips enzo 🙂.
Oja en mijn knuffel is niet afgepakt en ik weet ook gewoon waar hij ligt maar ik gebruik nu een kussen om soort van voor te zorgen en vast te houde
zeg anders tegen je ma dat je je knuffel op je kamer wilt omdat het zoveel jeugdherinneringen op brengt geef hem een mooi plekje laat het aan je moeder zien en als je gaat slapen pak je hem en knuffelen maar. ik ben ook 14 en ik heb nooit 1 van me 150 knuffels weg gedaan. soms leg ik me 3 lievelingsknuffels wel eens naast me neer maar ik pak ze niet echt meer vast. soms wel hoor

trouwens een tip wat ik doe als ik bang ben als het donker is en het gevoel heb dat er iets naar me kijkt.. ik kijk gewoon in 1 x de kamer rond en dan zie ik dat er niks is. wat ook kan helpen is zonder te kijken onder je bed en als je bang bent gewoon door slapen denk maar er is niks, als je dan de volgende ochtend nog leeft heb je de zekerheid dat er niks is. ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel haha. vooral dat laatste helpt echt heel erg.
Pak gewoon je knuffel weer, ik ben ook 14 en slaap met knuffel, alleen mijn ouders en zus weten het, verder niemand dat hoeft van mij ook niet

Ook een goede tip: zet je knuffel in de hoek van je bed of langs je kussen, je hebt hem dan niet letterlijk vast, maar wel vlak naast je

Xx
Ik ben 13 jaar en ik slaap ook nog met een knuffel, dat geeft gwn een veilig gevoel. Ik heb ook vaak het gevoel dat er iets of iemand in mijn kamer me bekijkt... Ik houd mijn ogen dicht en doe alsof er niks is. Als ik dan toch bijvoorbeeld naar de wc moet probeer ik niet naar mijn spiegel te kijken, die vind ik het het engst. Wel fijn is dat ik rel lampknopjr heb naar me bed, kan ik zo bij. Ik zou gen doen alsof er niks is en gen naar boven gaan, niet bang zijn. Zo heb ik mijn angst voor open kasten ook overwonnen, gewoon er heen lopen en dicht doen, niet vermeiden ofzo.
Bij mij weten heel veel mensen dat ik nog met knuffel slaap! Ook dat ik bang ben in het donker! Ik ben 13 jaar oud. Vraag je moeder gewoon hoezo ze het niet wilt en zeg dat jij je er fijn bij voelt dus hoezo niet?
Ik ben 13 jaar en ik slaap ook nog met een knuffel. Ik ken mensen van 22 die nog met een knuffel slapen. Niks mis mee!
Niemand,

Wat naar dat je bang bent boven. Ik herken dit, heb hier ook erg veel last van gehad. Ons "pleeg" kindje (R) was ook erg bang. Ik breng hem elke avond naar bed. In het begin liep ik eerst de trap op. R volgde. Ik zei dan dat ik in de kamer heb gekeken. Daarna keken we samen nog een keertje en de derde keer mocht hij alleen kijken en keek ik naar hem. Want eigenlijk wist hij al dat er 2 keer gekeken is. Dit hebben we een aantal weken elke avond gedaan. Op een keer ben ik gestopt met alleen kijken. We gingen samen kijken. Samen onder de dekens, samen onder het bed, samen in de kast enz. Daarna mocht hij alleen. Hij vertrouwde echt op me. Een aantal weken later zei ik dat hij de trap op moest gaan, want ik kwam er wel aan. Ik had alle lampen al voor hem aan gedaan. Ik zei, moet je eens goed luisteren. Hoor je praten? Nee. Denk je dat papa (zijn vader is heel dik) onder het bed past? Nee en dan moest hij lachen. Zou er dan wel een andere dikke man onder het bed passen? Nee, maar wel een dunne! We hebben samen speelgoed van beneden gepakt en onder het bed gelegd. Dan past er niemand meer bij. Elke avond ging het een stukje beter. Nu doet hij zelf de lamp aan en gaat hij zelf kijken en in bed liggen. Hij is er heel trots op. R is er vanaf gekomen om bang te zijn. Hij is dan wel klein en word nog naar bed gebracht. Maar ik ben er van overtuigt dat jij hier ook vanaf komt. Doe voordat je naar bed gaat alle lampen aan en leg eventueel wat "rommeltjes" onder je bed. Kijk vanmiddag onder je bed in het licht. Doe je gordijnen eens dicht, deur dicht zodat het donker word. Kijk dan nog eens. Vanavond als je naar bed gaat zie je dat er niks veranderd is. Je kunt jezelf trainen. Als je morgen avond niet onder je bed kijkt ben je er echt heel trots op! Ik ben er ook op die manier vanaf gekomen. Ik ben nog wel altijd bang voor muizen in mijn bed. Maar dat komt omdat ik een keer bij een vriendin sliep en daar liep een muis door de kamer. Ik wens je in ieder geval heel veel succes, je gaat die angst overwinnen!

Over knuffels gesproken. Ik slaap nog altijd met een knuffel. Een knuffel is er voor je als je verdrietig, boos of blij bent. Een knuffel luistert altijd naar je en hij begrijpt je ook altijd. Ik kan en wil echt niet zonder. Ik begrijp wel dat je moeder zegt dat je er te oud voor bent. Mijn moeder zeurt er altijd over. Maar laat je niet op de kop zitten. Vertel haar waarom je het zo fijn vind om een knuffel te hebben. Je bent echt niet de enige. Als je toch van je knuffel al wilt kun je over gaan op een zakdoek. De meeste mensen hebben altijd een zakdoek bij zich, het valt dus niet op. Je kussen of dekbedovertrek kan dus ook. Ik heb en week zonder knuffel geslapen op vakantie, want toen was ik het vergeten. Ik heb die hele week slecht geslapen. Vandaar dat ik niet meer zonder wil. Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze lange lap tekst. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Heel veel succes!
Heyy,
Ik slaap ook nog met knuffel (ben bijna 15) en schaam me er ook voor. Maar als je thuis bent maakt het toch niet uit?? Al verstop je hem! Als je dan gaat logeren of er komt iemand verstopt je hem gewoon in je kledingkast op de plank die je het minste gebruikt, achter een stapel kleren. Daar komt toch niemand!! Ik heb een knuffel om mijn eigen dagen kwijt te kunnen aan iemand die me altijd met respect zal behandelen en nooit zal zeuren of gaat roddelen. Mijn vriend komt wel eens bij me slapen en hij heeft mijn knuffel toen ook eens gevonden. Ik was in tranen op de grond gezakt, maar hij vond het helemaal niet erg!! Een knuffel helpt je in het donker om je veilig te voelen en te weten dat het gewoon oke is. (en ff tussen ons, zelf mijn ouders hebben nog een knuffel tussen hen in liggen en ze zeggen dat het gwn voor de leuk is, maar ik heb mijn vader een keer betrapt met die knuffel in ze handen toen ie sliep 😉 )
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en als je vragen hebt, beantwoord ik ze graag!!
xx me
Heel erg bedankt!!! 🙂
Wil effe meededelen dat ik zelfs al ben ik NIET alleen thuis, ik ook bang ben om alleen naar boven te gaan. En als ik m'n licht uitdoe altijd direct in men bed spring. Uit angst dat er iets/iemand onder men bed is terwijl ik weet dat er niks is! Maak je geen zorgen, er zijn nog mensen zoals jij! By the way ben 14 bijna 15 😉
Ik ben 14 en slaap ook nog met een knuffel. Het is een knuffelbeer van 1m. Die beer zit naast mijn kussen op de hoek van mijn bed. Dat is de enige knuffel die ik heb. Mijn vader vindt me te oud voor zo'n knuffel maar ik aai hem altijd op de zachte plekken zodat ik beter in slaap kom. Als iemand komt logeren waarvan ik denk dat ie stom gaat reageren op mijn knuffel leg ik hem in de kast. opgelost!
Ik ben 14 en slaap nog actief met 5 knuffel 🙂 1tje ervan sleep ik echt overal mee naartoe. Lekker blijven doen, je ouders mogen het niet van je afpakken!
Die angsten herken ik ook, maar bij mij komt een gedeelte voort uit een dwangstoornis die ik heb dus ik mag geen handelingen zoals onder mijn bed kijken doen 😞 Mij is geleerd dat het gevoel afneemt als je probeert niet te kijken. Het wordt eerst heel erg en daarna minder. Daarna heb je het overwonnen en zou je minder bang moeten worden. (Klinkt heel makkelijk, is t niet.)
Succes!
Pin
Heyy,

Ik slaap ook met knuffels. Ik ben echt een enorme Poohfan en dat weet de hele school. Ik had laatst op talenreis gewoon mijn knuffels mee, mijn huisgenootjes wisten dat ook. Als iemand mij raar vindt: dat ben ik ook! Wie iets gemeens zegt terwijl hij aan Knorretje denkt, heeft geen gevoel. Niet naar luisteren.
Ik ben bijna 17.
Sorry, ik liet de fan in me even gaan.
Je kan je knuffel vast gewoon terugvragen aan je ouders, of anders pak je hem gewoon. Het is toch ook niet logisch als ze je lievelingsboek afpakken omdat je hem al gelezen hebt? Je wil hem wel bewaren, je bent eraan gehecht, en af en toe wil je nog een stukje lezen. Zo zit het ook met knuffels.
Als je echt onder je bed wil kijken: je weet dat er niks zit. Maak jezelf wijs dat je er al gekeken hebt.

Liefs,

Ik ben ook bang als ik naar boven ga, ik kijk ook altijd overal om te kijken voor inbrekers enzo en als ikĀ een geluid hoor Dan doe ik het in mijn broek. En je moet het erover hebben met je ouders over je knuffel misschien geven ze hem wek terug

Reageer