Vraag

slaap problemen

  • 11 July 2021
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hey,

ik kan nooit goed in slaap komen (nu ook niet t is 1 uur). Mijn probleem is dat ik vaak bang ben of heel druk in m’n hoofd (ik heb adhd). Als ik bang ben dan denk ik opeens aan m00rd en vaak durf ik het licht niet uit te doen, omdat ik denk dat er geesten of enge mensen ofzo  komen. Dit komt omdat ik een keer vroeger iets “onnatuurlijks” in mijn kamer zag midden in de nacht en omdat familieleden hebben verteld dat ze ook zulke dingen hadden gezien. En sinds ik echt 10 ben (ben nu 13) ben ik daardoor een beetje bang en kan ik niet meer normaal slapen. Soms heb ik ook last van adhd en ben ik de hele nacht druk in m’n hoofd en daardoor kan ik ook niet goed slapen. Hebben jullie misschien tips met wat ik kan doen? 
 

 

ty


3 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi ik had dat probleem ook maar dan net wat minder erg denk ik. Nu het zomer wordt is het misschien minder eng of je kan een slaapmasker op doen. Je in het er ook over hebben, maar onthoud dat zulke dingen niet echt zijn. Je zei ook dat je iets van m00rd dacht maar misschien kun je voor het slapen een boek (dat niet eng is) proberen te lezen.

Hopelijk helpt dit

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Ik snap heel goed wat je bedoelt, k heb ook adhd en ik heb dat ook heel vaak. Wat mij helpt is melatonine pilletjes. Daar val ik goed van in slaap binnen 30 minuten ongeveer. Je hebt 1 mg, 3mg en 5mg, ik heb die 5mg maar je zou eens kunnen kijken of 3mg bijvoorbeeld al werkt. Ik zou dit wel even in overleg met je ouders doen.

Badge

ey ik heb het zelfde gedoe, (ook adhd, depressie angst) en voor mij werkt muziek, alsnog word het half 1 maar wel beter dan half 4. ga anders naar een huisarts dat hielp

 

Reageer