Skip to main content
Vraag

Slaap problemen

• September 5, 2026
  • 3 reacties
  • 18 Bekeken

Hoii,

Ik heb dus last van slaap problemen. Om specifiek te zijn, denk ik altijd te veel na en ga ik piekeren over dingen die zo simpel kunnen zijn zoals dat ik nog geen gymkleding heb voor de gymles die volgende week vrijdag pas begint.

Ik heb al ademhalings oefeningen geprobeerd. Ik kan niet naar de keuken voor thee of iets te drinken want ik vind mn moeder nog al eng (ze doet me geen pijn ofzo maar t is meer mentale abuse, volgens mijn therapie valt t daaronder). Ik heb ook al die kijk, ruik, hoor methode gebruikt. Ook heb ik naar muziek geluisterd of gelezen, maar ik weet verder niet wat ik kan doen als ik wel heel moe ben maar niet kan slapen. 

Heeft iemand nog tips daarvoor want ik ben echt out of ideas :3

3 reacties

mmarco
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 6, 2026

Als je piekert over iets, denk dan: 'waarom pieker ik over dit eigenlijk?' Bij mij gaat mn brein even stoppen met zeiken misschien werkt ie ook bij jou! -marco-

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 6, 2026

Een vriendinnetje van mij heeft dit soms ook en die leest een boek voor ze gaat slapen of luisterd nog even wat muziek voor ze gaat slapen .

Het helpt bij haar wel 

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 6, 2026

Hoi, ergens op dit forum heeft ​@Tartan16  ooit wat YouTube links geplaatst met slaap oefeningen en ontspannings oefeningen. Ik heb er toen wat geprobeerd ( er zijn er speciale voor kinderen!) en dat werkte heel goed! Je kunt ze vast wel vinden op YouTube. Succes!

Groetjes Tjempie xxxx