Skip to main content
Vraag

situatie school

• May 20, 2025
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Kipfillet
Forum|alt.badge.img+2

hoiii ik zit een beetje met een lastige situatie, dus als iemand tips heeft…

Ik (meisje 14) zit in de 3e klas en ik ben als sinds de 1e bevriend met een meisje, ik noem dr ff sofie (ik zat ook al met haar op de basisschool alleen waren we nog niet echt bevriend). Ik mag dr echt heel erg alleen wil ik ook gewoon andere vriendinnen kunnen hebben in onze klas. We zitten een beetje op een rare school dus het is best lastig om mensen te vinden die we oprecht mogen.

Er is een groepje van 5 meiden bij mij in de klas die ik ook echt heel erg mag en met 4 daarvan heb ik alle vakken (bij gym wordt de klas in 2en gedeeld en ik zit niet samen met sofie) sofie is alleen niet zo goed met deze meiden, ze mag hun wel alleen die ze zo ongemakkelijk, zij is goed met 2 andere meiden uit haar "helft" alleen mag ze die nu echt niet meer.

Ik mag ze ook niet echt want ze doen fk kinderachtig en irritant. Dus nu zitten we nooit meer met hun, het is alleen wel kut dat als ik met die 5 meiden ga praten, sofie nu alleen zit. Ze zegt dan ook tegen mij dat ze het echt kut vind dat ik haar dan "alleen" laat, maar ik heb nooit gezegd dat zij niet mee mag.

Ik vind het gewoon irritant dat sofie en die andere meiden niet met elkaar praten, en ik zie hun ook niet echt bevriend worden met elkaar, want het zijn echt ander soort personen. Maar waarom kan sofie niet andere vrienden zoeken( want zij mag helemaal niemand )of stoppen met zeiken. ik kan niet 24/7 haar handje gaan vast houden en al helemaal niet volgend jaar in de 4e als we alleemaal andere klassen hebben… 

kan iemand me helpen, moet ik stoppen met tegen die 5 meiden praten, moet ik nieuwe vriendne zoeken voor sofie. ik voel me echt heel schuldig maar ergens heb ik ook gewoon het gevoel dat het niet mijn schuld is.

4 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hé! 

Ik ben een jongen, en meiden vriendschappen lijken mij natuurlijk niet hetzelfde, maar ik denk dat het wel lastig voor je is. Je wil graag met Sofie en die andere meiden, maar Sophie wil niet met die andere meiden volgens mij?

Willen zij dan ook niet met Sophie, of wel?

Je mag gewoon met hun allebei afspreken en misschien een beetje afwisselen en dat ook tegen Sophie zeggen. Je kan Sophie ook uitnodigen om bij die andere meiden te gaan zitten, dan heb je het tenminste gevraagd.

Veel liefs,

Nieuwschierig Aapje 

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Hee ik snap je helemaal!! Je probeert gewoon iedereen te vriend te houden maar dat lukt niet altijd. Het is echt niet jouw schuld dat Sofie zich alleen voelt als jij met anderen praat — je hebt ook recht op je eigen vriendschappen. Je laat haar niet expres achter en je hebt zelfs gezegd dat ze erbij mag komen.

Misschien kun je één op één een keer met haar praten en zeggen dat je haar nog steeds belangrijk vindt, maar dat je ook met anderen wilt omgaan. Ze moet dat leren accepteren, zeker als jullie volgend jaar toch in andere klassen zitten. Probeer wel lief te blijven, maar voel je niet verplicht om haar "gelukkig" te maken. Dat is niet jouw taak alleen 💗

123Flowertje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 20, 2025

Heyy, ik weet niet echt hoe hé aan vriendinnen voor Sofie moet komen, maar eigenlijk hoef jij dat ook helemaal niet te doen! Dat is haar eigen ding.  Maar je kan wel tegen haar zeggen dat zij altijd jouw beste vriendin blijft, maar dat je ook andere vrienden mag hebben, al helemaal als je nieuwe klassen krijgt. Je kan haar ook gwn meetrekken als je naar hun toe gaat😅 miss krijgen zij dan ook  een klik

groetjessss en veel suc6🤗

@123Flowertje 

• May 20, 2025

haaai wat vreselijk dat je dit meemaakt! kiezen is nooit een goede oplossing wij kennnen jou niet zo goed als jij zelf maar je moet gewoon doen wat je gevoel zegt. zoals je zei ben je al 3 jaar lang bevriend met haar en wil je die vriendschap verpesten voor hun? ik kan hier helaas niet op antwoorden maar denk er goed overna want het is een lastige beslissing!❤ maar wat heb je liever 1 beste vriedin of meerdere vriendinnen?

Liefs Dunja🌺😘 sorry dat dit alles is wat ik kan zeggen maar niemand kent jou beter dan jijzelf!