Skip to main content
Vraag

Sh, Zm gedachtes en wegrennen van huis

• May 28, 2026
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Hallo.

Ik heb sinds 3 weken  Zm gedachtes

En sinds 3 dagen Sh gedachtes

Mijn ouders weten over de Zm gedachtes maar niet over de Sh. Ik haat mijn leven en ik wil heel graag van huis rennen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 28, 2026

Hoi Ella, ik ben Saar, 15 jaar. Ik heb zelf ook aan SH gedaan maar daar ben ik nu mee gestopt door veilige en gezonde alternatieven te gebruiken. Wat betreft de ZM gedachtes, ik hoop dat je een lichtpuntje zal vinden waardoor je wilt doorvechten, ik geloof in je! Het maakt niet uit als het een dag wat minder gaat, neem het dag voor dag. Als je vragen hebt mag je ze stellen:)

LivN
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • May 29, 2026

Hoi ​@Ellaaaaa 

Wat je vertelt klinkt als een ontzettend lastige situatie, zeg. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!