sh voor aandacht

  • 12 March 2024
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heyy ik ben (14) ik ben laatst begonnen met sh, maar ik schaam me er heel erg voor. En diep van binnen weet ik dat ik het doe voor aandacht. Omdat iedereen denkt dat het goed met mij gaat en ik help en luister en praat met iedereen, maar niemand heeft door hoe slecht het eigelijk met mij gaat. En dus ging ik sh doen in de hoop dat iemand het opmerkt en dat ik dan de aandacht krijg waar ik de hele tijd naar verlang en die niemand mij schenkt. Maar ik schaam me er heel erg voor omdat ik het doe voor de  aandacht en als iemand dan aan mij vraagt waarom ik het doe durf ik niet eerlijk te antwoorden en schaam ik me nog meer. En ik wil ht heel graag aan mensen vertellen maar ik heb hele heftige vertrouwensproblemen dus dat is ook niet echt een succes. Kan iemand mij helpen en vertellen wat ik moet doen???

~ anoniem

 

 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

hoi,

Je zou kunnen proberen om toch met iemand te praten en alles te vertellen. Het kan helpen om te vertellen dat je sh doet omdat het echt slecht gaat. Je zou het aan iemand kunnen vertellen die je echt vertrouwd of juist bij een vertrouwenspersoon op school. vertrouwenspersonen mogen informatie die jij in vertrouwen verteld niet door vertellen dus dan zou het bij die persoon blijven.

Als je het niet aan iemand wilt vertellen zou je het ook op kunnen schrijven. Als ik ergens mee zit schrijf ik het op in een boekje. Voor mij helpt het best wel.

Het beste is denk ik toch om het eerlijk tegen iemand te vertellen. Het kan heel spannend zijn maar vaak lucht het op en zou degene als je het zou willen zelfs mee denken.

 

Hopelijk heb je er hier iets aan❤

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

Wat een vervelende situatie zeg! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me hier wel in kan vinden. Ik doe niet aan sh, dat kan ik gewoon niet. Maar ik heb ook dat ik me echt slecht voel, maar ik wil het niet delen maar toch wil ik het er wel met iemand over hebben om het kwijt te kunnen. Alleen als dat dan gebeurt dan sla ik dicht en voel ik me echt een aansteller. (“Want zo slecht gaat het toch ook weer niet met je?”)  Herkenbaar? 

Zo ja, dan weet je dus dat je niet alleen bent! Er zijn genoeg mensen die hun problemen niet durven te delen en jij en ik zijn daar twee van, helaas :). Wat ik wel eens probeer is al mn gedachtes opschrijven, ik weet het het klinkt zo stom maar soms helpt het ineens wel heel erg èn dan hoef je niet bang te zijn wat iemands reactie is.

Ook zou ik erg aanraden om alsjeblieft te stoppen met sh, zeker als het je niet oplevert wat je zou willen. Denk alsjeblieft aan je lichaam en aan hoe je er hopelijk nog een lange tijd mee door mag gaan. En wil je dan dat je hier voor altijd aan wordt herinnerd?

En dan nog een laatste ding, hou jezelf voor dat het goed komt. Je komt er uiteindelijk weer uit, ook al lijkt dat soms niet zo te zijn. En als je een keertje er klaar voor bent om met iemand te praten of als je met problemen zit, aarzel dan niet om het er met iemand over te hebben, want jij staat ook klaar voor anderen als dit zou gebeuren! Desnoods kom je weer eens terug op het forum waar anderen je kunnen helpen :) 

 

Zo dat was een heel verhaal en ook een beetje reflectie voor mezelf :) Ik hoop dat je er wat aan hebt!

 

-Yodema 

Reputatie 1
Badge

heyy heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ging ooit een dagboek bij houden, maar ik was altijd bang dat het gevonden zou worden en dat iemand het zou lezen terwijl ik dat juist niet wil. Over zo n vertrouwens persoon, ik ben altijd bang dat het toch wordt doorvertelt en wat Yodema ook al zei van “zo slecht gaat t toch ook weer niet” dat is heel erg herkenbaar. Maar ik weet niet wat ik er mee zou moeten doen. Ik voel me altijd zo zielig als ik er over na denk om het te vertellen en omdat iedereen denkt dat het goed gaat wil ik niet dat mensen heel erg anders doen als ze zien hoe het eig met mij gaat.

~b

Reageer