sh verslaving

  • 14 January 2023
  • 2 reacties
  • 169 Bekeken

Hey Ben ik weer na een tijdje ik ga jullie ff bijpraten:) mijn sh verslaving is verergerd het komt vaak voor dat ik het een week elke dag doe en de diepte is ook beetje verergerd. Het vult mijn hele hoofd en het is daarom lastig om het niet te doen. Ik merk dat de verslaving mij overneemt en mijn lichaam het er moeilijk mee heeft. Het komt niet alleen door de diepte dat ik soms moet overgeven maar ook bij kleinere wondjes word ik al snel misselijk. Mijn lichaam kan er niet tegen zoveel wondjes tegelijk te helen en geeft signalen af (zegt de huisarts). Ik ga nu 3x per week al een tijdje standaard naar de huisarts voor wondcontrole en die mensen maken zich zorgen ook. Ik moet nu echt gaan stoppen of verminderen want mijn lichaam kan dit slecht aan, maar toch blijf ik het doen. De verslaving neemt mij over en ik haat dat. Iedereen maakt zich zorgen over de grootte en hoeveel het gebeurd en iedereen wil dat het stopt maar ik kan het gwn niet. Het overgeven houd me niet tegen ofzo je zou denken dan heb je extra motivatie om te stoppen maar ik kan dat gewoon niet. 

Verder heb ik Nogsteeds behandeling maar dat heeft weinig effect. Als ik probeer aan te geven dat mijn gedachtes erger worden weer wordt er weinig mee gedaan. Het is lastig om nog vol te houden en elke week weet ik niet hoe ik die door moet komen :( maar ik moet blijven vechten igs, want ze verwachten dat ik beter wordt omdat ik in recovery ben. 
 

deze post is een beetje een vent maar als je tips hebt ofzo pls geef ze <3


2 reacties

Hoi @Kjablinbenada ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat knap dat je alsnog je verhaal hebt gedeeld. Wel lijkt deze post iets teveel op een blog/chat. Voor nu laten we jouw post staan, omdat je wel vraagt om tips. Zorg er echter alleen voor dat je volgende post’s minder op een blog/chat lijken.  (Forumregel 8. Chatten en bloggen is niet toegestaan. - We staan niet toe dat je topics opent of reacties plaatst om te chatten met andere gebruikers of een blog bij te houden. Onder chatten verstaan we topics of reacties om elkaar beter te leren kennen en/of een gezellig gesprek met elkaar te voeren. Een blog is een update die dagelijks of wekelijks wordt geplaatst zonder concrete vraag.)

 

Je kunt daarnaast De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Groetjes en sterkte,

Noa (De Kindertelefoon)

heyy meid k ben zelf een meisje van (13) k snap hoe lastig het is om te stoppen k ben nu al half jaar clean en mij is het gelukt om te stoppen om een dagboek te schrijven en juist het tegen overgestelde te doen hopelijk snap je wat ik bedoel! k neem aan dat je het lastig vindt om je eigen lichaam onder controle te houden en dat vindt ik ook maar het belangrijkste is dat jij je zelf in de spotlight zet je bent perfect zoals je bent en k weet zkr dat mensen om jouw geven hier wat tips om er mee te stoppen

                                                                                                                                                                                                                                         1 als je voelt dat je je zelf wilt snijden dan pak jij een boekje of wat andrs hoe groot de verleiding s je pakt een boekje en een pen of potlood je krast er zo hard mogelijk in                                                   .2 eigenlijk stap 1 s om t weg te gooien wat je ook gebruikt okay? you can do this. scharen leg je weg op een veilige plek waar je ni snel bij kunt stanly messen en punterslijpers,  scheermesjes  gooi je weg en maak je eerst kapot of spoel je door t toilet (stanley mes ofc ni)                                  3.er zijn ook andere manieren om stress oftuwel een vol hoofd te verminderen zoek bijv een hobby waar je telkens t zlefde ding doet bijv haken je maakt telkens de zelfde steek k haak al 6 jaar en t s zkr geen oma hobby je moet maar een kijken hoe leuke dingen je kunt maken en stel je hebt zon iets gemaatk maak je die kapot 

k hoop dat dit helpt 

 

Reageer