Skip to main content

sh*t die me bezig houdt (pesten, ouders, stemmen, hond, eten etc)

• February 26, 2026
  • 8 reacties
  • 112 Bekeken

eendje
Forum|alt.badge.img+3

oke ik heb dit topic een paar dagen geleden beloofd en ik heb nu geen zin om hw te maken, dus schrijf ik nu het hele verhaal.

ik denk dat ik hulp nodig heb.

ik word nogsteeds gepest en er is oprecht helemaal niemand die er ook maar iets aan doet. zelfs mijn eigen mentor is me vergeten. mijn laatste gesprek met hem was in november. terwijl mijn school nu ondertussen moet weten dat ik af en toe gewoon een gesprek nodig heb.

het pesten wordt niet perse erger, het verschilt per dag. soms alleen opmerkingen, soms niks, maar soms is het de hele dag door echt pesten en treiteren. hoe erg het ook is, er is geen enkel persoon die denkt ‘hey laat ik ff ingrijpen’

ik word gek van alles in mijn hoofd. ik ben te dik, lelijk, raar en onnodig. ik moet afvallen, dus eet ik steeds minder. vervolgens eet ik dan alles wat ik kan vinden en voel ik me schuldig. waarom kan ik niet gewoon normaal zijn?

mijn ouders hebben steeds ruzie en ik word er g.e.s.t.o.o.r.d. van. ik denk dat het beter zou zijn als ze gewoon uit elkaar zouden gaan. ze zijn het nooit met elkaar eens en eigenlijk snap ik niet waarom ze nog bij elkaar zijn. 

wij hebben een hond, echter denk ik dat hij te streng aangepakt wordt. als hij bijt, wordt hij bijvoorbeeld bij zijn nekvel gegrepen, niet zachtjes, maar gewoon hard. soms komt daar nog een zachte gooi bij. als hij echt hard bijt (waarschijnlijk overprikkeld of zoiets), word hij soms (niet al te hard) geschopt. een keer is hij zo hard aangepakt dat hij in de woonkamer heeft geplast van angst. nadat dit gebeurd is ligt hij vaak in een hoekje en voel ik me heel schuldig (ookal zal ik nooit van mijn leven mijn hond iets aandoen) ik probeer hem dan te troosten. ik vind het zo zielig voor hem, want hij bedoelt het echt niet kwaad!

mijn moeder is sinds een maand geleden in een depressie. ik word er gek van. ik heb medelijden met haar en weet niet hoe ik haar kan helpen. als ik iets wil doen om haar op te vrolijken (voorbeeld; ik wilde iets lekkers bakken (waarmee mn zusje perse wilde helpen maar oke) en heb daar echt een kwartier aan gezeten met het recept goed bestuderen. ik heb toen een verkeerd ingrediënt gebruikt en het hele recept verpest. mijn moeder werd toen helemaal boos (echt boos) en ik voelde me heel schuldig. ik heb haar opgefokt en gestrest, terwijl ik nog voedsel heb verspild ook! nadat ik de keuken heb opgeruimd en de boel heb weggegooid heb ik maar opgegeven met de leuke dochter zijn)

op school gaat alles verschrikkelijk. onze vriendengroep begint uit elkaar te vallen. en mijn beste vriendin heeft door dat ik zeer weinig eet op dit moment. ik hoop dat ze niet gaat vragen of er iets is want dat kan ik niet uitleggen. ik ben oke zoals gewoonlijk.

ik heb gedachtes in mn hoofd waar ik oprecht bang van word. gedachtes over zelfmoord. ik weet niet waarom. ik heb best een prima leven denk ik. ik ben niet suicidaal ofzo maar ik heb wel een stem die steeds manieren noemt wat ik zou kunnen doen (ik ga dit verder niet opnoemen ofzo want dat is tegen de forumregels en dit wil ik zelf ook niet want ik schaam me er diep voor)

ik moet me elke ochtend fysiek uit bed krijgen en mezelf dwingen om naar school te gaan. ik wil gewoon echt niet meer. ik begrijp niet dat er niemand is die dit aan me ziet. misschien komt het omdat ik goed ben in liegen. ik lach om de grappen van mn vader en zusje (om hoe lelijk ik ben en hoe puberachtig ik doe) terwijl ik wel kan janken.

ik heb een uur geleden best leuk met mn zusje gezeten. we hebben echt gelachen. ik. heb. echt. gelachen. gewoon een echte lach. vanuit de borst. dat was lang geleden. het voelde echt goed. totdat mijn moeder boos werd omdat we (vooral naar mij gekeerd) vervelend deden en dat ik dat puberale gedrag ergens anders moest doen. toen ben ik naar boven gegaan en heb ik eventjes gejankt over hoe zielig mn leventje eigenlijk is:)

ik weet niet hoelang ik dit ga volhouden. als ik nu terugval in sh zal het te zien zijn in de zomer (ik word sowieso weer gedwongen in een bikini dus verbergen is geen optie, ik ben nu 10 dagen clean) 

ik wil mijn vrienden hier ook niet mee belasten, want zij hebben het druk genoeg met andere dingen. en mijn mentor blijkbaar ook want ik besta blijkbaar niet meer ofzo.

oke dit is wat mij nu bezig houdt. als iemand tips of advies heeft, graag laten weten❤

8 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@eendje ,

Wat ontzettend rot en naar dit allemaal 😓 

Kun je het pesten misschien een beetje bij houden op papier en als het mogelijk is dat je gewoon naar de directeur gaat en aangeeft af en toe een gesprek nodig te hebben?  Pesten is niet oké in welke vorm dan ook.  Je verdient beter dan dat! 

Ookal zie je het misschien zelf niet, maar je bent zeker niet onnodig! Je bent enorm nodig. 😘 misschien is het ook fijn om op te schrijven over hoe je je voelt en ermee naar de huisarts te gaan voor de juiste hulp en ondersteuning, want dat ben je waard! En onthoud je hoeft niet oké of sterk te doen voor anderen, als een vriendin vraagt hoe het gaat mag je best eerlijk zeggen hoe het echt gaat al is het maar een beetje. Dat is last, ik denk dat ze liever echt weten hoe het gaat dan dat ze niks weten. Het kan jou opluchten en zij kunnen er voor je zijn al is het om alleen te luisteren of bij je te zijn als je het nodig hebt 💖 en het beste is om het huilen wel toe te laten, dat is geen zwakte. En onthoud dat je niet lelijk bent, dat is niemand, iedereen is goed op zijn of haar manier.  

Wat rot van de depressie van je moeder 😓 maar dat is geen reden om dingen op jou af te reageren, je bedoelde het goed en is juist lief van je! En ik denk dat je haar al helpt door er voor haar te zijn, je kunt ook vragen waar ze behoefte aan heeft bijvoorbeeld luisteren of gewoon je aanwezigheid.  

Van je hond is ook niet oké 😞 kun je dat met je ouders bespreken? 

Fijn dat je al 10 dagen clean bent, zijn er dingen die op een positieve manier kunnen helpen?  Bijvoorbeeld hobby's, sport, creatief, afspreken met vrienden.  Als je echt de neiging voelt tot sh kan het helpen een elastiekje om je pols te doen en die te laten knappen of een ijsblokje in je mond om even te resetten.  

En onthoud je bent het waard om hulp te krijgen en verdien je zeker en niemand wil je kwijt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en je hulp krijgt en dat nare pestgedrag stopt!

Veel liefs en dikke knuffel 🫂

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Nog een toevoeging, misschien kan het je ook goed doen om te bellen/ chatten met de kindertelefoon of 113 voor wat steun en eventuele tips. 

Liefs  💜

Hee meid, 

@eendje 

Ahh wat … voor je…

Even dit:

• Heb je een andere docent op school die je goed vertrouwd, dus niet je mentor? Daar kan je het ook aan vertellen, jammer dan voor je mentor. 
  • Heb je een volwassene die je goed vertrouwd (bijv. ik heb een hele lieve pianojuf)? Daar zal ik het aan vertellen, die zal echt meedenken. 
  • Je hond, ik vind dit niet kunnen sorry. Ik ben heel snel boos op het gebied van dieren, ik zal als ik jouw was even de dierenbescherming mailen ofzoiets. 
  • Fijn dat je al 10 dagen niks gebruikt! Hee weet je, beter een boterham met hagelslag (neem ik ook elke ochten haha) dan dat spul!
  • Hoe zit het met je vader, wat is je band daarmee?
  • En weet je, ik heb laatst een filmpje gezien, waar iemand wilde afvallen, maar toen weinig at, maar toen in de avond chips nam enzo, van ik heb de hele dag goed gegeten’. Iemand ‘anders’ at meer, maar uiteindelijk gezonder en minder calorieen. (Ik heb ook moeite omdat ik lui ben dat ik toch sneller voor de boterham pindakaas gaat dan voor weet ik veel fruit). Ik zal dit in je achterhoofd houden als ik jouw was, want je krijgt dus anders steeds een hongerklap. 

Ik hoor graag terug!

Je moet echt niet dood, ik snap dat je het niet meer goed weet, maar doe asjeblieft niet💕

Liefs,

Sophie

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 27, 2026

lief, jullie reacties❤

Ik weet niet hoe ik het precies aan een aardige docent kan vertellen (want die is er wel namelijk)

vannochtend hebben mijn ouders mij gedwongen om onze hond bij zijn nekvel te grijpen. ik heb dit heel zacht gedaan omdat er steeds weer tegen me geschreeuwd werd en ik voel  me hier echt schuldig over. ik ben de enige in huis die zich er zo over voelt

als ik tegen mijn ouders zeg dat ik hem niet bij zijn nekvel ga grijpen of iets dergelijks, zeggen ze dat dit de enige manier is om hem rustig te houden (ja mam, de enige manier die jij nu noemt heeft hem in het midden van de woonkamer laten plassen van angst maar oke)

vandaag ook weer gepest dus dat is nice

als een vriendin erover vraagt zal ik eerlijk proberen te zijn, ookal wil ik niet dat ze zich zorgen gaat maken. 

Niek_
Forum|alt.badge.img+1
  • moderator
  • February 27, 2026

Hoi ​@eendje

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Niek_
(De Kindertelefoon)

Hee ​@eendje 

Ik zou het wel aan je aardige docent vertellen, want dat zal je een stuk helpen. 

Je zou even in de les of een mailtje kunnen sturen of je even met hem/haar mag praten. Ik denk als je gewoon begint met vertellen, komt alles er wel uit. Het maakt niet uit als je gaat huilen, want dat is suuper normaal en helemaal met zo’n groot probleem dat jij hebt. Wees daar ook niet bang voor, je docent zal het niet raar vinden weet ik wel zeker, maar zal je proberen te helpen. Over je hond, doe daar asjeblieft ook wat aan, hou je veel van hem? Oh, dat is een domme vraag bedenk ik nu… sorry! Maar in iedergeval, vraag het aan de dierenbescherming ofzo, want dat beestje verdient dit niet! (jij ook niet hoor). 

Je zou ook een stukje aan je vriendin kunnen vertellen, je hoeft niet alles te zeggen. Dat komt miss ook anders als een klap voor haar aan… ik denk dat je zo langzamerhand haar een beetje en ook zacht, om hulp vraagt. Als vriendin denk ik dat ze echt mee wil denken hoor! En dat ze zorgen maakt, dat is dan ook logisch, want je hebt het ook niet makkelijk. 

Als je gepest wordt, neemt je vriendin het niet voor je op?

Even een tussenvraagje was dat.

Ik probeer je te helpen hè, maar als het te veel is moet je het zeggen!

Liefs, 

Sophie

@eendje  Hoe gaat het nu?

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 12, 2026

Hallo eendje, sorry dat mijn reactie zolang duurde. 

Heb je zelf al eens aangegeven dat je een gesprek met je mentor wil? Heb je ooit getwijfeld om met maatschappelijk werken de praten? Ik doe het ook nu, je kan dan alles van je af praten. 😉

Wat voor opmerkingen zijn het dan van de pesters ? 

Eendje iedereen is anders, je bent pas dik als je fysiek niet goed meer kan functioneren. Hoe weet jij nou of je lelijk bent, mieschien is er wel een jongen die denkt dat je prachtig bent. De raarste mensen zijn het aller beste en je bent niet onnodig. 

Ook voor het stemmetje in je hoofd, minder eten staat niet gelijk aan afvallen. Volgensmij hoef jij helemaal niet af te vallen, maar als je het al doet soe het op de gezonde manier. Loop rondjes met de hond, dat is ook al beweging. 

De aardigste mensen zijn niet normaal, normaal js voor iedereen anders. 

Ik weet niet wat voor hond je hebt, ik heb zelf een cane corso puppy en die kan ook bijten als je met haar speelt. Maar anders mag ze ook niet bijten. 

Ik weet niet in welke positie of wat voor hond je hebt. En ik ben absoluut geen dieren Bull. Maar af en toe moet een hond weten wie de baas is. En als het te ver gaat is het ook niet oke meer. 

Wat stom dat je moeder depresief is, jij bent zo lief dat je zelfs medelijden hebt. 

Wat wou je bakken dan ? Wel vlauw dst je moeder zo boos word als het mis gaat, maar dan heb je wel geleerd wst er volgende keer beter moet. (Ik ben laats een hele regel vergeten te lezen bij het taart bakken) je bent niet de enige die af en toe wat verkeerd doet 😉

Zij is degene die zich opfokt toch? Zij raakt gestrest. Jij probeer wat leuks te doen. 

Volgensmij ben jij een hele goede dochter hoor.

Laat merken dat het niet goed gaat! Als het echt je beste vriendin is gaat ze je helpen. 

Leg het in stapjes uit. 

Mieschien heel kut om te zeggen eendje, wat jij allemaal verteld IS NIET OKE, praat met mensen, pak mieschien weer wat hobby's op. 

Waarom valt ie vriendengroep uitelkaar dan ? 

Eendje, jij mag er zijn, jij hebt een toekomst.

Heb je de gedachten nog gehad de afgelopen tijd?

De puber grapjes moet je helaas voor lief nemen, je zusjes tijd komt nog 😉😂. 

Zoek weer hele kleine dingetjes waardoor je wel weer wilt opstaan. 

Eendje dat is toch goed ! Ik weet niet hoe oud je zusje is. Maar je hebt het leuk gehad met je zusje, dst is toch fantastisch. Dat je moeder boos is geworden moet je dan even vergeten. Denk aan het goede en vergeet het slechten voor even.

Hoelang ben je nu clean van sh dan ? 

Als je echt weer neigingen krijgt, praat hierzo erover. Ik ben niet je stalker, maar ik zal het zoizo lezen en reageren z.s.m. 

Als het echt je vriedinen zijn belast je ze er niet mee. 

Veel tekst, weinig tips 🫥 sorry

Mieschien word je wat blijer als ik je vertellen dat ik nu ook in de gaten word gehouden door vriendinen van mijn crush 🫥😂. Ander onderwerp maar mieschien word je er vrolijk van. 

Het beste, je maatje