Skip to main content

sh, suicidale gedachten/ pogingen, (sociale) angst, depressie

• April 16, 2026
  • 3 reacties
  • 20 Bekeken

𝐒𝐭𝐚𝐫

Hii!, ik ben 𝐬𝐭𝐚𝐫, ik ben nieuw op dit forum, please geen haat naar mij?.. ): 

ik heb nu erg last van depressie, ik heb mezelf al een lange tijd niet pijn gedaan, en heb pogingen tot zelfmoord gepleegdt, me ouders weten hier niets vanaf (ik lieg nogal over alles.. -_-*) 

Als ik mezelf pijn doe dan geeft mij dat een fijn gevoel,  ik deed het eerst alleen door hoe ik me voelde, maar op een gegeven moment ging ik te ver.. Ik deed het niet meer om gevoelens maar om de pijn en bloed dat ik dan te zien kreeg..  Ik deed het zo erg dat ik soms nog flashbacks krijg als ik iets scherps zie of vast heb, soms krijg ik de nijging om het weer te doen.. :(

Ik heb depressie sinds, ik denk 2/3 jaar zowat?, ik vond specifieke hobbies leuk, en op vakantie gaan vond ik leuk, maar nu vind ik het kut en wil ik het liefste thuis blijven!

Ik zeg ook vaak sorry, weet iemand hoe dat komt? 

Ik vindt het niet leuk om voor de klas te staan, of iets te vragen, of ik denk aan gesprekken die ik met een random iemand heb gehad, of aan hoe ik een gesprek moet beginnen, en ik wil mezelf niet voor schut zetten, want bvb ik en me bff zijn buiten en dan vraag zei of ik iets raars wil doen, en dat doe ik dan niet, want dat vindt ik eng/ niet leuk 

Ik overdenk ook vaak dingen die er gebeurdt zijn die dag, of wat iemand heeft gezegt op een specifieke toon, en sosm als er een ruzie is denk ik dat het mijn schult is en dat die persoon boos op mij is.

En me ouders houden meer van me zusje dan van mij heb ik het gevoel.. Me zusje is perfect, haar lichaam is perfect, perfecte vriendinnen, lievelings dochter..  Ik vind het gewoon kut, waarom ik?, waarom kan ik niet zoals haar zijn?,  ik haat mezelf ik ben lelijk, ik kan dit niet meer aan, de enige reden waarom ik hier nog ben is me vriendin, ik hou zo veel van haar dat ik haar niet allen achter laat!, wat is er mis met mij?.. Het is gewoon te veel.. Het is allemaal te veel, school, stage, werk, thuis, vakantie, familie.. HET IS ALLEMAAL TE VEEL!!!, en dan ook nog mijn vriendin de schuld geven voor sommige dingen, zoals me depressie, of dat ik niet op vakantie wil!

(elke vakantie/ lang weekend moet ik ergens heen met me familie, ik heb geen keuze.. Ik heb aan me ouders uitgelegt dat ik thuis wil blijven allen ze snappen mij niet, ze vinden het raar, stom dat ik zo erover denk..)

Sorry als dit een lang bericht is.. Echt sorry..dit is gewoon wat er in mijn hoofd zit en ik voel me gier veilig genoeg om het te delen!, please haat mijn bericht niet?, thxx

(en btw!, ik zou graag therapie willen, want ik ben echt fucked up..  Hoe moet ik dat aan me ouders vertellen?, tips zijn graag welkom!!) 

Groetjes, 𝐒𝐭𝐚𝐫!

3 reacties

LisaKindertelefoon
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ​@𝐒𝐭𝐚𝐫 

Goed dat je jouw verhaal op het forum deelt.

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Heel veel sterkte!

Groetjes,

Lisa, de Kindertelefoon

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 16, 2026

Hoi Star,

Ik snap het, ik wil het soms ook gewoon eindigen, maar als ik dat soort gedachtes heb dan denk ik aan alle mensen die mij gaan missen als ik er niet ben, mijn ouders, mijn familie, etc. Over je zusje, laat haar jij bent niet haar, hoe perfecter ze is hoe meer kans ze heeft dat een of andere pedo gare shit met haar doet. Er is niks met jou, laat alles gewoon gaan f*ck de rest wees jezelf, dan gaat ie vanzelf over en als dat niet is ga naar een pschygoloog. Maar eindig het niet zelf.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

liefs 35 bomen 

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • April 16, 2026

Hi Star.

Als eerste, niemand hier op dit forum gaat je haat geven of je pesten dus daar hoef je je geen zorgen om te maken okay? En als je je zo voelt dan denk ik dat het het best is om met iemand te praten, het mag ook  ons op het forum zijn omdat ik me kan voorstellen dat het moeilijk is om met een volwasenen of vriend hier over te praten.

Wij  zijn er voor je ❤️

hoop dat het helpt.

Koetje.123.