Vraag

Sh/selfharm wonden stoppen.

  • 9 April 2024
  • 5 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Heyy, ik ben een meisje van 13, en zoals sommige al weten van mijn vorige topic, doe ik aan sh/selfharm/zelfbeschadiging/snijden. Tot nu toe weet 1 iemand het, alleen mijn beste vriendin. Dus mijn ouders weten het niet, en dat moet ook zo blijven. (Ga niet zeggen dat ik met se moet praten want dat ga ik dus echt NIET doen!) Maar over een paar weken is de Meivakantie, we gaan in de vakantie zwemmen, en de wonden/littekens mogen echt niet meer zichtbaar zijn. Make-up gaat niet werken en mijn huid heelt altijd echt heeel langzaam. Dus als ik echt nu stop, heb ik een kans dat de wonden weg gaan, maar dat word echt heel lastig. Ik snijd mezelf als voor 1 maand bijna dagelijks, dus het is best veel.

Als iemand tips heeft hoor ik die graag. (Praten doe ik al.) Ik accepteer alle help.
Alvast bedankt
~Anonymous1207


5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Het helen van snijwonden kan je moeilijk versnellen dus ik heb daar niet echt tips voor helaas.. Wat kan helpen is de huid rond je wonden soepel en vet houden door er bijvoorbeeld vaseline op te smeren,

Sowieso is stoppen met jezelf snijden wel beter voor je hoe moeilijk dat misschien ook is. Het is namelijk echt niet goed voor je. Misschien heb je wat aan de tips die in dit topic hieronder staan. Daar worden veel tips in verteld die kunnen helpen om te stoppen met SH.

Ook heb je misschien wat aan deze link: https://nl.wikihow.com/Stoppen-jezelf-te-snijden

Sterkte ermee! Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Heyy lieve @Anonymous1207,

Ik vind het heel goed van je dat je wilt stoppen;)! Het is echt zonde! Misschien is deze topic iets voor jou! <3

Ik hoop dat je hier iets aanhebt! Geloof in jezelf:) en als het een keertje niet lukt om te stoppen is het niet jouw schuld! Volgens mij bestaat er ook een app die je kan helpen met stoppen!:)

Sterkte xxx! 🩷

Liefs xxx Banaantjeeee <3

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Anonymous1207 

Hier een topic die je kan helpen:

 

Hopelijk helpt het!

Wat ik ook in de topic van @Natureflower heb gezegd is dat je echt moet stoppen want die littekens krijg je er niet af.

Wat @Natureflower doet is vlinders tekenen en denken dat als je sh doet dat je ze dan dood.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb ook littekens,maar je kan er vrij weinig aan doen. Er is wel een litteken zalf maar ik weet niet hoe die heet

 

GROETJESSS

Reputatie 6

Hey,

Ten eerste goed dat je wilt stoppen!

Hierboven staan al goeien tips van andere forummers, dus heb niet echt een idee.

Wat mij geholpen heeft (en nog steeds helpt)  is bij houden hoeveel dagen clean ik bent, want dan weet ik dat zodra ik snij, ik het weer moet resetten en dat wil ik niet.

Ik gebruik "I am sober" app, die werkt voor mij wel een beetje. 

Er is volgens mij ook een app die "calm harm" heet, daar staat ook afleiding enzo in.

Je kunt dit!

Reageer