Skip to main content

hee ik ben een meisje van 13 jaar en zit met veel dingen. 

ik ben heel onzeker ben een overthinker en heb zm gedachtes. het lijkt alsof niemand me mag en ik niet goed genoeg ben.. ook op school gaat het niet goed, slechte cijfers en ik zit op VWO en met deze problemen kan ik dat ook eig echt niet aan.

ik haat mezelf, ik weet niet eens wat. alles? idk. ik durf niet met iemand hier over te praten dus drm dit maar. door al deze gedacht raak ik soms de weg kwijt, het enige wat de gedachtes stop is sh, maar daar probeer ik juist vanaf te komen. al die litekens maken me ook niet echt mooier, want zo knap ben ik niet ):

tw: sh

soms snij ik ------, dan raak ik meestal in paniek, ik weet echt niet wat ik moet doen. soms doe ik het ook op school, in de wc. dan kom ik terug merken ze niks. ook als ik met rode ogen terug kom. ik denk dat ze het niet eens boeit.  de littekens zijn ook wit/roze geworden; wss blijven ze voor altijd..

ook kan ik nooit slapen dus heb vaak slaaptekort waardoor ik soms geen zin heb om te praten en daardoor worden mensen weer boos op me en krijg ik weer ruzie. ik haat ruzie. vaak heb ik het gevoel dat niemand me begrijpt, en dat ik ook nooit begrepen zou worden. ik weet ook niet of ik dit allemaal aan kan en of ik er nog wel zin in heb.. ik heb ook nooit concentratie in de les door al deze gedachtes, vandaar de slechte cijfers. ik blijf maar denken: vinden ze met wel echt leuk? ik ben lelijk. ben ik dik? enz. m'n vriendinnen zijn er ook nooit voor me. ik hoop dat een van jullie me mss wel begrijpt of mss verder kan helpen. als jullie nog ergens over willen praten mag je het zeggen! xx

 

-bericht aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. forumregel 10-

Hey,

Poeh, wat heftig zeg. Ik ga proberen je advies te geven. Wat rot voor je dat je vriendinnen je niet zien zitten. je moet je dan afvragen óf het wel echte vriendinnen zijn…. Klinkt hard, maar is wel zo. Allereerst, (ja het klinkt standaard) JE BENT GOED ZOALS JE BENT! Hoe jij eruit ziet, zo ben je gwn. Als mensen daar iets van vinden, laat ze gwn. Het zegt meer over hun dan over jou. Ik heb een tip: zeg elke morgen in de spiegel tegen jezelf: ‘Ik ben (je naam). Ik ben goed zoals ik ben en daarmee ben ik blij!’ Dat helpt echt waar. Wat slechte cijfer betreft, probeer je op school te focussen of praat erover op school met een leraar die je vertrouwt/vertrouwenspersoon. Echt, praten helpt. En oh, je moet niet jezelf verwonden! Echt beloof me dat je dat nooit, maar ook echt nooit meer doet! Dat kan schadelijk zijn voor je lichaam! Echt. Doe. Dat. Niet. Je slaap tekort….ehh, probeer als je in bed ligt aan letterlijk niks te denken. echt aan niks, of verzin een LEUK verhaaltje in je hoofd met jou in de hoofdrol. Als mensen boos op worden op je: blijf rustig en laat het over je heen te komen. Probeer met iemand erover te praten hoe jij erover denkt. 

Maar onthoud: je bent goed zoals je bent. Zolang jij aardig bent voor anderen, zal je zien dat anderen ook aardig worden of zijn tegen jou! 

Ik hoop dat ik je genoeg geholpen heb! Heel heel veel succes en hopelijk wordt je situatie snel beter! Ik gun het je!

Een poot van:

Dino <3 


hee awhh echt super lief!! je hebt me echt geholpen. heel erg bedankt! xx


Hoi @a n o n i e m m ,

 

je hebt al een goede reactie gekregen van @Dinosaurususx  , fijn! Heel dapper dat je over je gevoelens praat. Ik zou je graag nog willen laten weten dat je ook bij De Kindertelefoon welkom bent om eens te bellen/chatten, gratis en anoniem, om samen met de medewerker te kijken hoe je je situatie kan verbeteren. We zijn elke dag te bereiken tussen 11 en 21 uur.

Ook kan je terecht bij www.113.nl om over je zelfmoordgedachtes te praten, zij zijn 24 uur per dag geopend.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon


hey, 

het klinkt heel naar. ik zou je zo graag willen helpen. ik vindt de ideeën van  @Dinosaurususx  heel goed en wil er nog wat aan toevoegen. Als het ophouden met snijden niet meteen altijd lukt, zorg er in vedergeval voor dat je je wonden verzorgd. Gebruik ontsmettingsmiddel, verband etc. je kunt een ontsteking of zelfs een bloedvergiftiging krijgen (spreek hierbij uit ervaring en het is niet leuk, geloof me). En je kunt je littekens minder erg maken door een litteken zalf te gebruiken zodra de wonden geheeld zijn. google maar eens. veel zijn goed en betaalbaar. 

 In slaap vallen lijkt me moeilijk met zulke gedachtes. Probeer een half uur tot een uur voor het slapen jezelf af te leiden met een rustige activiteit. Geen huiswerk, geen telefoon, geen film, maar iets zoals een dom spelletje (schaken of zo), kamer opruimen, dom verhaal schrijven, yoga of een het lezen van die ene saaie roman ( kun je ook meteen gebruiken voor lezen voor de lijst, waardoor je weer betere cijfers krijgt voor Nederlands). En denk er vooral niet aan dat je moet slapen. daardoor lukt het juist niet

Geloof in jezelf. als je wilt dat mensen je leuk en genoeg vinden, vind dan eerst je zelf leuk en genoeg. Mensen vinden mensen met zelfvertrouwen  meestal leuk. Oh en herinner je dat een mens zijn eigen grootste hater is. Alles wat jij stom vindt aan jezelf, is voor een ander veel minder zichtbaar of zelfs onzichtbaar. 

ik hoop dat je hier nog iets aan hebt. 

Ik wens je veel geluk. 


heel erg bedankt allemaal! echt super lief. hier heb ik zeker iets aan! 

xx


hey,

Ik ben ook een meisje van 13. Ik zit in 2 vwo en kan het ook niet meer aan, maar ik geef het niet op. en dat moet jij ook niet doen. Ik herken die problemen. Als je aan sh doet, moet je de wonden echt verzorgen. Ik doe het niet en heb ondertussen heel veel ontstoken wonden. Dat is echt niet wat je wil. Over de slaapproblemen kan ik je niet helpen. Heb het namelijk zelf ook. Denk vooral aan de dingen die je wel kan, en niet aan de dingen die je niet kan. 

heel veel sterkte!


hee heel erg bedankt voor het reageren! heb er zeker wat aan! xx


Hi

Wat erg om te horen. Ik zou er echt over praten met je ouders of met je docenten. Iemand die je vertrouwt. Het is heel moeilijk dat weet ik. Maar alleen door dit heen gaan is nog moeilijker. Probeer het alsjeblieft!! En je bent goed zoals je bent. Je bent niet te dik en je bent niet lelijk. Iedereen is wel eens onzeker. Zelfs de meest "mooie" mensen.

Ik hoop dat het je lukt je wat beter te voelen en suc6!

Xx anoniem


Reageer