Hey lieve @Girlll ,
Ik snap dat het moeilijk is om te vertellen aan iemand maar als het goed is hebben de vertrouwingspersonen van school en je psycholoog een zwijgplicht, dus als het goed is kunnen/mogen ze het niet vertellen aan je ouders.
Ik weet dat het moeilijk is maar probeer echt te vertellen hoe je je voelt bij iemand die je 100% vertrouwt en weet dat als je het tegen iemand vertelt dat diegene goed moet nadenken hoe diegene hier mee om moet gaan. Verder hoop ik dat je niet meer aan sh doet en dat je gewoon blijft leven want je bent een PRACHTIG persoon, ECHT!!
Veel succes en weet dat er mensen voor je zijn, ook hier!!
Liefs @everythingisok
Hoi,
Ik denk dat je het best aan je psycholoog kunt vertellen zonder bang te moeten zijn dat die het aan je ouders verteld. Je kunt best wel erbij zeggen dat je niet wilt dat je ouders het weten. Aangezien ze ook niets over je zelfmoordgedachten heeft gezegd, denk ik niet dat ze iets zal zeggen over de zelfverwonding. Een psycholoog heeft zwijgplicht, zolang je geen gevaar vormt voor jezelf of voor anderen, en als ze geen gevaar zag in je zelfmoordgedachten, denk ik niet dat zelfverwonding dat voor haar wel is.
Als je iets zegt tegen leerkrachten, is de kans redelijk groot dat het verteld wordt aan je ouders. Zelfmoordgedachten en zelfverwonding zijn niet niets en een leerkracht zal handelen volgens wat die denkt dat jou het meest zal helpen, en meestal is dat je ouders verwittigen, maar normaal zal het eerst met jou besproken worden en dan heb je zelf misschien ook nog wat inspraak.
Een leerlingenbegeleider op school zou het niet zomaar aan je ouders mogen zeggen, enkel in overleg met jou, tenzij ze echt denkt dat het heel ernstig is. (bv. ze vermoedt je na school zelfmoord zou kunnen plegen)
Maar je moet onthouden dat het misschien niet zo erg is als je ouders het weten, omdat je ouders meestal alleen jou willen helpen. Het beste is natuurlijk wel om het aan iemand te zeggen, ook al kan dat betekenen dat je ouders het te weten komen.
Hopelijk is het wat duidelijker,
Liefs, Salaam