Skip to main content
Vraag

SH hulp nodig

• January 6, 2026
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben een meisje van 13 en zit in de tweede. Ik doe mezelf pijn als ik stress heb het voelt verdovend omdat ik er dan niet meer aan hoef te denken. Aan de andere kant wordt het steeds erger en ik doe het nu elke dag (en soms twee keer).

Ik heb niemand om er mee over te praten. Ik wil niet dat mijn ouders en vriendinnen (ik denk dat mn vriendinnen er niet zoveel mee kunnen) het weten. Ik voel me niet goed genoeg bij mn mentor of een andere leraar. Ook de jeugdverpleegkundige is onbereikbaar. Hierdoor gaat het alleen maar slechter en ik weet niet wat ik moet doen.

Ook is er nu een jongen die ik leuk vindt, we hebben al twee keer afgesproken en het is heel gezellig. Maar ook hij heeft geen idee dat dit speelt en ik vindt het een beetje raar om hem het te vertellen ,nu al, en ik vertrouw hem ook nog niet helemaal. En eigenlijk zorgt het voor meer stress omdat ik daar ook aan moet denken. Ik vind wel heel leuk maar ik weet niet zo goed of ik hem even opzij moet zetten om mn sh op te lossen.

Ik heb dus twee vragen:

1. hoe moet ik ervoor zorgen dat ik stop met sh/ zorgen dat het niet nog erger wordt
  2. wat moet ik doen met die jongen

--tekst aangepast door kindertelefoon wegens regel 6: Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum--

4 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ,

Wat naar zeg 😢 heb je wel positieve dingen die je fijn vind om te doen? Hobby's misschien of met iemand praten over fijne dingen.. Om proberen te stoppen kan het werken om wat je voelt op te schrijven/ tekenen, papier verscheuren, een elastiekje om je pols doen en op momenten dat je drang voelt die te laten knappen, afleiding proberen te zoeken. Ik hoop dat het je lukt te stoppen of in ieder geval te minderen.  Wat die jongen betreft zou ik doen wat goed voelt voor jezelf als je je liever eerst op de sh wilt richten is dat natuurlijk ook oke, dat bepaal je zelf.  Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.♥️

Liefs 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Ik kom er trouwens net achter dat ik ook al op je vorige topic had gereageerd, sorry als ze veel op elkaar lijken. 🙉

Forum|alt.badge.img

Heyy ​@Boterbloempjee  heel erg bedankt voor je tipss

LoesDKT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • January 7, 2026

Hey ikvoerlievermijnnaamnietin,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we… Weet dat je er niet alleen voor staat! Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Loes (De Kindertelefoon)