sh, eten, school, stress vrienden

  • 9 May 2023
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 2 reacties

hoi ik zit in de eerste ik doe aan sh ik heb al geprobeerd om er af te komen maar het lukt mij gewoon niet. ik ben super bang dat mijn mentor ergens achter komt wan tik wil echt niet dat mijn ouders dit te weten komen. op school heb ik vaak veel stress. ik eet nooit meer op school. ik ben ook dik. op school heb ik zo veel stress dat ik super vaak ziek ben niemand weet het en ik heb niemand om er over te praten. ik zit op paardrijden en heb mijn eigen paard ik kan daar altijd mijn hoofd leeg maken maar ik was laatst bij een les van een vriendin aan het kijken toen ik appjes tussen haar en andere vriendin zag. ze vonden dat ik veel at ik lag alleen maar in bed en ze vonden dat ik nooit kon afspreken en nog veel meer. sindsdien ben ik buiten avond eten gestopt met eten. ik ben super veel ziek door waarschijnlijk een voorhoofdholtesontsteking ik heb daar medicijnen voor maar word er wel super moe van ben de laatste tijd ook super veel misselijk en snel duizelig

Bericht aangepast door De Kindertelefoon n.a.v 6. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.


5 reacties

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Wat vervelend om dit zo te horen.

Zelf snap ik je helemaal en is de manier van hoe je er mee om gaat ook echt niet gek. Het is natuurlijk ook niet beste.

Zelf doe ik ook aan paardrijden en dat helpt me echt mijn hoofd leeg te krijgen.

Dat je vriendin dat over je heeft gezegd is echt niet oke! Maar laat dat je alsjeblieft niet naar beneden halen. Het komt allemaal wel goed, ook al lijkt dat er nu niet op. Geloof en wees aardig tegen jezelf.

Dat kan misschien onmogelijk klinken of echt als rot advies, en daar ben ik het ook mee eens. Maar dat is wel waar je eigenlijk naartoe moet gaan, toch?

Je moet je echt niet schuldig gaan voelen over dingen die je eet omdat je denkt dat je te '’dik'’ bent. Iedereen is anders en iedereen is mooi op z'n eigen manier. Maakt niet uit hoeveel je weegt of hoe je er uit ziet. Het gaat om hoe je er van de binnenkant uitziet. En als mensen dat niet begrijpen of het niet zien dan is dat hun verlies. Jij bent mooi zoals je bent en laat niemand je dat anders zeggen!

En met het eten hoeft het ook echt niet in één keer te gaan. Doe het stapje voor stapje en wees niet te hard naar jezelf. Zelfs een klein stukje fruit is al genoeg!

Aan je mentor hoef je het ook niet te vertellen. Maar als je het fijner vind om er met iemand over te praten, kan je het wel altijd zeggen maar dan bijvoorbeeld erbij vertellen dat je liever wil dat je ouders het niet weten.

En als je toch iemand nodig hebt om over dit soort dingen te praten, dan weet je mij te vinden! Je kan natuurlijk ook altijd de kindertelefoon bellen of chatten.

Het gaat echt goed komen en ik geloof in je!

Zet 'm op, ik hou van je! 

 

-FAnoniem <3

Reputatie 3
Badge +1

hee @001,

wat vervelend om te horen zeg! en wat naar van je vriendinnen.. het enigste wat je daarmee kan doen is het negeren, dat is zeker moeilijk en daarvoor mag je ook echt je tijd nemen. je moet niet luisteren naar wat zij zeggen want echt waar ookal heb ik je niet gezien ik weet zeker dat je echt mooi bent. en ja de ene is wat breder dan de ander maar dat is niet gelijk dik, vergelijk jezelf nooit met andere voor als je dat doet. je bent mooi op je eigen manier. misschien heb je dit al vaker gehoord en denk je flauwe kul. ik dacht dat ook maar je moet gewoon meer motivatie hebben en meer richting het positieve pad gaan kijken, dat is moeilijk. maar geloof me als je er eenmaal bent voel je je geweldig! in het leven heb je ups and downs en geloof me je gaat nog zoveel meemaken. maar doe jezelf geen pijn, dat blijft voor altijd het beschadigen van jezelf. en wat je nu meemaakt niet. vergeet niet dat je niet alleen bent met dit soort dingen want er zijn zoveel mensen die dit hebben/gehad. hou jezelf op het goede pad meis!

Badge

Hoi super lief ik ga mijn best doen

Badge

Hey strijdertje ❤️

Ik ben trots op je dat je dit zo open en eerlijk durft te vellen. Ik heb zelf ook heel veel stress door school en weer hoe je je voelt en heb daarom wat tips voor je. Mensen zeggen altijd je bent niet dik en dat is ook zo, maar als je er echt iets aan wilt veranderen heb ik hier wat tips voor je 💕:

  1. BLIJF ETEN! stoppen met eten is heel ongezond voor je, en dan word je inderdaad misselijk en krijg je hoofdpijn omdat je niet voldoende voedingstoffen binnen heb gekregen. Als je je zelf dik voelt denk je dat dat de oplossing is, maar dat moet je niet doen.
  2. Doe een soort sporten of doe iets wat je leuk vind. Als je iets gaat doen wat je leuk vind, word je vanzelf dunner. Het hoeft geen sport te zijn waar je geld voor betaald, maar ga bijvoorbeeld elkedag na school een half uurtje hardlopen door je straat, of in een rustig natuurgebied in de buurt.
  3. als j maar blijft denken dat het door snoep of ander vet eten komt, eet dan bijvoorbeeld inplaats van een broodje in de ochtend, een bakje met vers gezond fruit. 
    Als je tip 1 en een van de andere 2 tips (of allenbij) volgt, hoop ik dat je je misschien beter gaat voelen 💋 Heel veel liefs van mij, en je kan dit moppie ❤️
Badge

@Gaatiegoed123 ik ga het proberen jammer genoeg zijn mijn ouders achter alles gekomen 

Reageer