Skip to main content
Vraag

sh en vaccinatie

• June 27, 2025
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Heyy,

Ik ben sinds ik klein was echt al heel bang voor naalden enzo mr niet superbang maar als ik dan zon vaccinatienaald of iets zie ren ik oprecht weg. Ik heb hpv en meningokokken (vgm heet dat zo idk maar hetgene wat je krijgt in t jaar dat je 14 wordt) maarja die heb ik dus gemist. Mn moeder wil heel graag dat ik die beide krijg want ik had op school wel een briefje om weg te gaan enz maar k ben gwn niet gegaan. Mr nu heb ik dus een afspraak met mn moeder dat als ik die prikken neem dat k dan een 2de gaatje in mn oor krijg. Idk waarom maar k kan wrl zon gaatje laten zetten mr niet een vaccinatie. Nu ga ik die dus wss wel nemen want ik wil al heel lang een 2de gaatje.

Nu is de naald niet het probleem, nogsteeds wel, maar een klein probleem. Ik doe t nogsteeds maar ik heb mezelf in mn arm daar precies waar die vaccinatie moet gesneden. Eig zat mn hele arm onder maar ong daar zijn de ergste littekens. Nu was het niet supererg of diep maar als je wat langer naar mn arm kijkt zie je t best goed. En ik krijg dan dus zon vaccinatie daar en ik ben heel bang dat het heel veel pijn doet daar omdat die naald heel goed in die littekens kan gaan. Ik wil niet zeggen tegen die huisarts terwijl mn moeder erbij staat dat er littekens zitten want dan gaat mn moeder er als k korte mouwen draag sws heel erg naar kijken. Ze weet dat ik het doe, mn mentor heeft gebeld een paar maanden geleden. Die heeft alles verpest mr das een ander verhaal. Maar ik wil het dus echt niet zeggen. En normaal zou k dan mn andere mouw omhoog doen mr k moet er 2. En ik weet niet eens of het heel veel pijn doet om in die littekens een vaccin te krijgen mr ben gwn heel bang.                                                                                               Dus hoe laat ik dat vaccin zetten zonder heel veel pijn of me te schamen en mn moeder heel anders naar me kijkt als ze t ziet?

K hoop dat ied die dit leest oke is,

Groetjess

2 reacties

dankjewelvoorjehulp
Forum|alt.badge.img

hoi!! je kan altijd vragen of het op de andere arm kan, maar als je daar ook littekens hebt zou ik nogsteeds niet al the bang zijn, het ligt er natuurlijk aan wat voor littekens het zijn maar over het algemeen doet het niet extra veel zeer 

het is wel goed om hulp te krijgen bij zelf beschadiging, ik raad het zeker aan om te praten hierover met iemand die je vertrouwt. 

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 28, 2025

Hey ml hoe gaat ie??

Als het goed is doet een vaccinatie niet meer pijn door de littekens hoor, dus maak je daar geen zorgen over❤

Verder is het denk ik handig om van te voren een gesprekje met je moeder aan te gaan over de littekens. Ze zal je vast begrijpen en op deze manier kan ze je hulp bieden. Het is eng, maar het is het zeker waard!