Skip to main content

Heyyy  dit is mijn eerste post hierop. Ik heb het account gemaakt aangezien ik mentaal best wel veel struggles heb en ik het fijn vindt als ik met andere erover kan praten. Ik heb bijvoorbeeld last van zelf beschadiging en suicidale gedachtens ik heb dit al sinds ik 10 ben maar de laatste tijd word het erger vorig jaar heb ik ook echt zelf moord geprobeerd. Ik heb het wel overleefd en hoefde gelukkig niet naar ziekenhuis. Ook iets waar ik last van heb is onzekerheid en anxiety. Ik ben onzeker over hoe ik eruit zie en vooral mijn gewicht en lichaam ik heb ook periodes gehad dat ik probeerde gewicht te verliezen op een ongezondemanier. En voor het anxiety gedeelte overdenk ik vaak vooral over sociale situaties. Ik vroeg me dus af of andere mensen dit ook hadden en wat hun ervaring er mee is.

Hey, 

Er overlappen best wel wat dingen; problemen met eten (heb zelf anorexia) , sh, zm, overdenken van sociale situaties,.. 

Dit is best veel om mee te dealen, I know, en ik denk dat het echt verstandig is om hulp te zoeken ookal is dat lastig en eng. 

(Of heb je al hulp?)

Het komt goed x 

Liefs 

Anoniem789 

Welkom @ano123,

Om heel eerlijk te zijn klinkt het alsof je mij omschrijft.

Ik ben zelf 14 en ben al 2 jaar lang aan het vechten. Ik heb een hele tijd terug zm geprobeerd (gelukkig ook niet in het ziekenhuis). Ik had een heletijd aan sh gedaan, toen was ik 2 of 3 maand clean maar helaas ben ik vandaag weer gestart. Ik had 3 jaar lang aan theraphie gedaan maar dat hielp niet voor mij. Het was de bedoeling om door te spelen over mijn gevoelens te praten (1. Ik hou niet van met anderen spelen en 2. Ik hou niet van over mijn gevoelens te praten en 3. Die vrouw was te veel getraind op kinderen van 6-7 jaar) maar dat ging dus niet. Ik was ook erg onzeker over mijn gewicht en lichaam. Ik ben hard bezig met mijn gewicht want ik heb blijkbaar overgewicht en ik weet wat ik niet goed vind aan mijn lichaam dus daar probeer ik overheen te kijken. En wie heeft dat nou niet gehad, gewicht verliezen op een ongezonde manier. Continu niet eten en dan weer een eetbui waar je je weer schulidg van voelt en weet weigert te eten.

Ik heb meerdere goede vrienden aan mijn zijde die ik weet dat ik kan vertrouwen. Dat helpt mij heel erg en ik raad zeker mensen aan om okk een kleine vrienden groep te nemen waar je zeker weet dat je elkaar kunt vertrouwen.

Hoi @ano123 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anne - De Kindertelefoon

Reageer