Skip to main content

Heyy, ik doe nu al 3 jaar sh en ik kom er gwn niet uit. Heeft iemand tips hoe ik kan verbergen en iemand tips hoe ik kan stoppen?

Xx romy

Inplaats van een tering groot keukenmes gebruiken, een plastic weggooi mesje en gewoon voor een maandje niet jezelf proberen te snijden zodat de littekens een beetje weg geen dan zeg je tegen je ouders waarom je jezelf snijd (zeg het alsof je het nog niet 3 jaar doet anders moet je misschien naar een psycholoog) en nu je littekens een beetje weg zijn zullen ze je geloven. Maar wat is jou motief voor sh eigenlijk?

Hoi! Ik vind het heel rot voor je dat je ermee struggelt; ik zelf ook, en ik kom er ook niet echt uit. Maar er zijn een aantal sites die kunnen helpen met afleiding, een paar die mij helpen zijn: coldvoid.com , itwillneverbethesame.org en fataltotheflesh.com al kun je altijd meer googlen; er zijn heel veel sites die je mogelijk kunnen helpen.

Sowieso is afleiding zoeken een goed idee; ik heb gevonden dat muziek luisteren als ik neigingen krijg heel erg helpt en gebarentaal oefenen helpt me ook heel erg om te focussen op andere dingen, al zijn dit maar voorbeelden en is het voor iedereen natuurlijk anders. Maar gewoon iets dat de focus ervan afhaalt is fijn voor mij.

Ik weet niet waar jouw wonden zitten, maar op je armen kun je proberen om horloges, armbandjes of armwarmers te dragen. Op je benen zou je lange kousen aan kunnen doen of een legging als je een rok o.i.d. aan wilt. En op je torso kun je gewoon geen cropped tops als je die aan zou willen aan doen. Voor dichte wonden zou je er iets van makeup op kunnen doen, maar doe dit alsjeblieft niet met open wonden, want dan zouden ze kunnen gaan ontsteken of iets anders. Huidkleurige tape kan ook werken!

Ik hoop dat dit enigszins helpt, sterkte!! 

Reageer