1 wanneer ben je ermee begonnen?: toen ik 9 was
waarom ben je begonnen? Te lang geleden ik weet het niet meer
wanneer doe je het? Meerdere keren per dag
hoe voel je je als je het doet? Heel goed tot ik het moet verstoppen
ben je soms bang dat mensen er achter komen? ja, mijn ouders denken dat ik ben gestopt maar dat is niet zo
zo ja, is het lastig om het te verbergen? In de zomer wel maar in de winter/herfst valt het mee
bloed het wel eens?ja altijd heel erg veel
( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
zijn er mensen die het weten? Ja
zo ja, wie? Heel veel mensen online en een paar vrienden irl
probeer je er af te komen? Nee
heb je tips voor mensen die sh doen als je ges
topt bent? Niet gestopt maar ik zou gewoon zeggen zosnel mogelijk stoppen voor het telaat is, want je voelt nooit alsof het goed genoeg is en het is verslavend, hierdoor wordt een krasje die niet bloed binnen een paar maanden een heel diepe wond waardoor je in het ziekenhuis beland wordt, ik ben zelf vaak in het ziekenhuis geweest en ben 2 keer bijna dood gegaan hierdoor dus gewoon zosnel mogelijk stoppen.
@ikweethetnietmeer2009 , @anonympje133, @Anoniempjuh ofz, @flamingo , @AlecW , @Lamp.ie
We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
Heyy @kwakend1tje, @LampenKap, @froggo.123, @AlecW, @flamingo, @Anoniem452, @ikweethetnietmeer2009, @Anoniempjuh ofz, @AnoniemH123, @anonympje133, @Eternity, @LolAnoniem
Ik schrik eigenlijk best van het aantal kinderen die dit nodig hebben.
Ik doe zelf niet aan sh, maar ik wou even zeggen dat ik het vreselijk vind dat jullie dat nodig hebben. Dat jullie het allemaal niet meer aankunnen. Ik leef echt met jullie mee! Als je gestopt bent: Goed gedaan! Sterk van je!
Als je nog niet gestopt bent: Succes! Ik hoop dat het leven beter wordt voor je!
(Ik bedoel het allemaal steunend)
Echt heel veel succes allemaal!
Liefs,
M.
hoi, zoals jullie misschien wel weten doe ik aan sh en ik vroeg me dus af: wie doet het nog meer. dus ik heb nu een vragenlijst die daar over gaat zodat we elkaar misschien kunnen helpen.
- wanneer ben je ermee begonnen? Ongeveer een week voor mijn 14de verjaardag
- waarom ben je begonnen? Omdat ik me slecht voel(de) enz
- wanneer doe je het? Als k super sad ben
- hoe voel je je als je het doet? soort van opgelucht ofz
- ben je soms bang dat mensen er achter komen? Ik wil wel dat mensen het zien maar ook weer niet
- zo ja, is het lastig om het te verbergen? nope ik ben zo goed als onzichtbaar op school
- bloed het wel eens? Ja
- ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
- ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
- zijn er mensen die het weten? Ja 1 iemand
- zo ja, wie? Mijn beste vriendin maar nu is ze super boos op me en ik weet zogezegd al waarom terwijl ik geen flauw idée heb want ze wilt het niet zeggen en ze negeert me en heeft al nieuwe vriendinnen dus weet niet of het nog goed komt.
- probeer je er af te komen?nie echt
- zo ja, hoe?-
- heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?-
Ik had het blijkbaar al eens ingevuld maar zal nog eens doen x
Heyhey,
- wanneer ben je ermee begonnen? → denk 1 jaar geleden ofz
- waarom ben je begonnen? → omdat ik me zwaar kut voelde
- wanneer doe je het? → als ik me heel slecht voel, als ik me schuldig voel en als ik het gevoel heb dat ik de controle over mezelf verlies
- hoe voel je je als je het doet? → geweldig, het voelt heel fijn om het te doen. Maar als je eenmaal klaar bent dan voel ik me zo schuldig dat ik het tóch weer gedaan heb.
- ben je soms bang dat mensen er achter komen? → niet echt, ze mogen het best weten.
- zo ja, is het lastig om het te verbergen? → ja dat wel
- bloed het wel eens? → ja het heeft 1x gebloed
- zijn er mensen die het weten? → ja 3 personen
- zo ja, wie? → mijn schaaktrainer, een goede vriend van me (hij heeft een crush op me) en een vriendin (klasgenoot)
- probeer je er af te komen? → yes, al 1 maand clean. (prouuuud)
- zo ja, hoe? → door op YT vent filmpjes te kijken, ik kan mezelf hier goed in vinden en het is vaak herkenbaar, en dat werkt voor mij meestal dat ik het niet wil doen. En hoe langer ik nu clean ben hoe fijner het is om te bedenken dat als ik het nu doe, dat ik niet meer clean ben.
- heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? → wacht wat is deze vraag? haha
schaakgirlll
i don’t care about what you forget, but never forget to love yourself!