Vraag

selfharm

  • 22 March 2023
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Badge

Hoihoi, 

Ik heb een slechte periode gehad op school waarbij ik buitengesloten, gepest etc werd. Deze periode was over maar nu komt het weer terug en ik was 2 maanden clean maar ik heb weer de dwang om mezelf te snijden maar het houd me tegen dat ik het dan moet verbergen voor mijn ouders en mijn moeder vraagt regelmatig nog hoe het met mijn littekens gaat. Want zij is erachter gekomen door mijn mentor dat ik mezelf sneed daarom ben ik nu 2 maanden clean. Dus ik ben bang dat ze er te snel achter komt als ik t doe en ik wil het liever niet doen. Heeft iemand tips hoe ik mezelf kan afleiden zodat ik niet ga snijden? 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Wat erg voor je! Ik snap dat je niet goed voelt, maar ga je alsjeblieft niet snijden! Dat helpt nergens bij en het is schadelijk voor je lichaam. Als je je niet goed voelt, luister muziek of ga naar buiten en denk leuke dingen. Ga leuke dingen doen en zie de zonnige kant van het leven. Focus je op school of wat je interseert, ga desnoods op een sport!

Ik hoop je geholpen te hebben! Heel veel succes!

Een poot van: 

Dino <3

Badge

Hoi, 

Ik vind het heel  dapper van je dat je dit plaats op de forum van de kindertelefoon. Ik snijd mijnzelf eigenlijk niet, maar mijn vriendin wel. En ik denk dat ik tips heb. Ik heb ook een website gevonden voor je.

Tip 1: zoek afleiding 

Ga naar buiten, maak een wandel maakt niks uit maar zoek iets uit wat je leuk vindt. Zo kan het misschien helpen. Voor mij is dat tekenen. En lezen

Tip 2: Schrijf je gevoelens op

Ik doe dit altijd als ik boos ben. hopelijk helpt het je zodat je jezelf niet snijd.

Tip 3: Praat er over

Zo te zien heb je ( je mentor) het al verteld. Misschien kan je praten met je vrienden of vriendinnen. Misschien doen zij dat ook  of zij hebben ook het meegemaakt. Je weet het nooit.

Kijk ik heb ook een website voor je: https://hypnoseinstituutnederland.nl/stoppen-krassen-tips-zelfmutilatie/ 

Hopelijk helpt dit je een ik wens je veel sterkte!

Reageer