self harm wat moet ik doen?

  • 18 May 2024
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hoi, ik doe aan self harm. dit is echt raar om te zeggen en niemand weet het. ik ben nu 15 minuten clean of hoe je dat ook noemt. ik durf het wel aan mensen te zeggen, want ik wil graag hulp. Alleen die vriendin vindt van heel veel mensen snel dat ze aandacht zoeken dus ben ik bang dat ze dat ook van mij denkt. wat moet ik doen? en heeft iemand tips om te stoppen?

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi lieve @bella1111,

Wat lastig dat je aan zelfbeschadiging doet.. Goed van je dat je wel hulp wilt! Je kan die vriendin misschien eerst eens vragen wat ze eigenlijk vind van mensen die aan zelfbeschadiging doen? Als haar reactie dan goed is kan je er verder op in gaan en vertellen dat jij het ook doet en hulp wilt? Als je niet met die vriendin durft te praten kan je misschien met iemand anders praten? Je ouders bijvoorbeeld of je mentor of een andere vriend/vriendin? Je kan ook een keer met de kindertelefoon bellen of chatten voor advies!

Verder heb je misschien wat aan dit topic hieronder waarin veel tips staan voor alternatieven tegen zelfbeschadiging. Die kan je misschien een keer rustig doorlezen en wie weet heb je er wat aan! :)

Sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 4
Badge +1

Hii,

Het is niet raar om te zeggen dat je aan sh doet, het is juist goed. Het is ook goed dat je hulp wilt. Ik zou nu gewoon naar een vertrouwd persoon gaan om om hulp te vragen (je vriendin is natuurlijk ook een optie). Als ze nu denkt dat jij om aandacht vraagt dan zou ik uitleggen dat dat niet zo is. Probeer om ervoor te zorgen dat ze het snapt, het is niet erg als ze nog steeds denkt dat je om aandacht vraagt. Het is niet jouw schuld. Als ze jou niet wilt helpen in je slechtere tijden, ben je waarschijnlijk te goed voor haar. Een tip die voor mij werkt: bel iemand als je de neiging hebt om iets te doen of ga naar een plek waar andere mensen zijn zodat je het niet wilt doen waar anderen het zien. Ik geloof in je en ik weet zeker dat je over een tijdje een succes story hebt. Neem kleine stapjes, succes!!

Reageer