Skip to main content

self harm, lgbtqia en depressies. iemand met dezelfde problemen?

• September 4, 2025
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

hoi hoi! 

ik ben pansexueel en grijs-asexueel.

ik ben heel erg depressief en heb een stresstoornis, functionele bewegings stoornis, adhd en body dysmorphia.

dit slaat erg in op mijn mentale gezondheid. hierdoor snij ik me best vaak. ik vraag me af or andere hetzelfde hebben of tips.

tips over uit de kast komen naar supportive ouders zijn ook welkom

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 5, 2025

Hee ​@4LEX, weet dat je nu nog helemaal geen label hoeft te kiezen, dat komt vanzelf als jij er klaar voor bent. Het kan zijn dat je hetero bent, bi, lesbisch, of misschien iets daartussen en alles is oké.

Het belangrijkste is dat je goed luistert naar jezelf en dat je jezelf de tijd geeft. Je gevoelens voor dat meisje en dat je kussen fijn vond, zegt alleen dat je nieuwsgierig bent en dat je dat mag onderzoeken.

Labels kunnen helpen om jezelf beter te begrijpen, maar ze zijn geen haastklus. Jij mag gewoon voelen wat je voelt, en dat is al helemaal goed. 🌸

xx liefs Wolf 🐺

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 5, 2025

Hoi ​@4LEX ,

Wat knap van je dat je dit vertelt! Dat klinkt als een hele nare situatie.. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je kunt misschien ook eens kijken op https://sameninmijnschoenen.nl/ , daar kun je tips en informatie vinden over zelfbeschadiging, advies krijgen en waar en hoe je hulp kunt vinden. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon)