Vraag

Self harm en gym

  • 24 January 2022
  • 8 reacties
  • 151 Bekeken

Badge

Hey, ik heb een soort van probleem. Ik doe al een tijdje aan self harm en heb een paar littekens op mijn arm daardoori. Ik heb binnenkort gym en moet daarbij een shirt met korte mouwen dragen, alleen dan gaan mensen mijn littekens zien en dat wil ik echt niet, want dan gaan mensen vragen stellen en ik ben niet bereid om die te beantwoorden want het is gwn heel lastig nu. dus hebben jullie wat tips voor hoe ik mijn littekens kan verbergen en misschien hoe ik dit kan vertellen aan mensen zodat ik het niet meer zo hoef te verstoppen? 


8 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Stop alsjeblieft met jezelf pijn doen. Wat je voor nu kan zeggen is dat je door het bos aan het wandelen was en iets zag in de bosjes en je daar gevallen bent. Maar stop met jezelf pijn doen. Mijn ervaring ermee is dat als je stopt je even moet wennen en je daarna iets beter gaat voelen. Zoek afleiding in andere dingen als dat niet kan doe jezelf dan geen pijn en bel de kindertelefoon 

Reputatie 5
Badge +2

Zoals @Y_xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx al zei, alsjeblieft niet jezelf pijn doen! Als stoppen niet lukt, dan moet je echt hulp gaan zoeken bij iemand die je vertrouwt.

Wellicht kun je van die zweetbandjes om je polsen doen.

Je kunt er ook een soort littekencrème erop smeren zodat de littekens minder zichtbaar worden.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Badge

 Wat je voor nu kan zeggen is dat je door het bos aan het wandelen was en iets zag in de bosjes en je daar gevallen bent.

Dat is op dit moment niet echt een optie voor mij, want de littekens zijn op een bepaalde plek op mijn onderarm, maar bedankt voor het meedenken :)

Reputatie 3
Badge +1

Hey,

Misschien dat een laagje (watervaste) concealer en/of foundation kan helpen. 

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes in elk geval🍀 

Reputatie 4
Badge +3

Beste jup123,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

groeten Claire

De Kindertelefoon

Wat ik vaak deed was een paar dagen van tevoren een verband om mijn arm doen en dan tegen iedereen zeggen dat ik mijn arm had gekneusd. Dan liep ik gewoon een week met verband om mijn arm 

Misschien kan je een polsbandje/zweetbandje dragen.

En stop met shelfharm en als je dat niet kan, zoek hulp.

Sterkte,

j8j8

Badge

Ik zit met het zelfde probleem alleen mijn ding is wij hebben niet echt een vaste gym kleren regeling met T shirts in de winter maakt het bij de meeste weinig uit dus gewoon truitje aan doen of shirt met lange mouwen maar als dat niet kan een of ander consealer mss watervast dan of sport bandje of gym slippen kan ook 

Groetjes je favo kip.

 

 

Reageer