Skip to main content
Vraag

self harm

• July 6, 2025
  • 7 reacties
  • 93 Bekeken

sinasappelbroodje
Forum|alt.badge.img+4

Ik wou meself snijden, maar vond ik al een beetje eng maar ik deed het vorige week al met een iets scherps. Het gaat laatste tijd niet zo goed, er is best veel gebeurd maar ik denk dat het echte probleem van dit allemaal is omdat ik me alleen voel. Er is een meisje van mn kerk, ze is super aardig. Ik hou van haar platonisch hoor, ze is ook al 18 en ik zie haar soms als een zus die ik nooit gehad heb. Soms zie ik anderen met siblings het ziet er zo lief uit alsof je een vriend heb sinds je geboorte... (Ik heb wel een broertje maar het voelt gewoon heel anders hij heeft ook een hele andere humor en personaliteit enzo blabala ik ga te veel offtopic) Maar in iedergeval ik wil gewoon met haar praten, ik weet zeker dat ze me wil helpen als ze weet dat ik depresief ben, maar ik ben gewoon bang om het te vragen

Ik zie haar woensdag en ik overweeg om meself te snijden (mijn wonden van vorige week zijn al genezen bijna) zodat als ze mn arm ziet zij de conversatie kan aangaan, want ik ben gewoon bang dat ze hier eigenlijk geen zin of geen tijd of te moeilijk vind om me te helpen en shit. 

Ik weet dat julie waarschijnelijk zeggen dat ik ook met kindertelefoon kan praten of 113, maar eerlijk gezegd voel ik me met iemand die ik ken meer comfortabel

Ik ben redelijk jong depresief al en ik hou het gewoon niet meer 9 jaar is te lang, maak je geen zorgen ik doe niet aan suicide (ik ben christelijk) maar het gaat echt heel moeizaam 

Groetjes sinasappelbroodje :)))

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats op het forum geen triggerende content.

7 reacties

sinasappelbroodje
Forum|alt.badge.img+4

Ik heb dit topic al gepost, maar echt om 2 uur snachts dus niet veel van jullie hebben dit gezien en ik heb nog een update.

Update: ik heb mezelf gesneden gister, maar het lukte niet om echt te snijden en ik begin te panieken en ik viel bijna flauw gister.

Ik weet niet echt wat ik moet doen ik loop ook gewoon vast in het leven

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats op het forum geen triggerende content.

Nicky
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • July 9, 2025

Hoi Sinasappelbroodje,

Wat vervelend om te horen dat het niet goed met je gaat. Ik lees dat je zegt dat liever met iemand praat waar je je comfortabel voelt, dan met De Kindertelefoon of 113. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je bent altijd welkom als je toch beslist om met De Kindertelefoon te willen praten!

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Nicky (De Kindertelefoon) 

• July 9, 2025

Hallo ​@sinasappelbroodje ,

Wat rot voor je!

​Nicky heeft al gezegd dat je naar hen kunt bellen/chatten.

Is er misschien iemand aan wie je dit kan toevertrouwen en die je daarmee zou kunnen helpen? Misschien kun je sowieso je huisarts benaderen, voor je wonden en misschien kan die je ook helpen behandelen om het niet nog een keer te doen. 

Het spijt me, maar ik weet hier niet zo heel veel van dus ik kan je ook niet echt helpen.

Veel liefs van mij en sterkte❤️

sinasappelbroodje
Forum|alt.badge.img+4

@natuurlijk_roodharige denk je dat ik naar de huisarts moet? De wonden zijn niet heel extreem gelukkig

• July 10, 2025

Hallo,

Je hoeft niet per se naar de huisarts voor je wonden, hoe extreem die ook zijn, maar de huisarts kan je doorverwijzen naar iemand die je kan helpen hiermee en misschien kan voorkomen dat je jezelf nog een keer snijdt.

Bovendien kan het zijn dat hoewel de wonden niet extreem lijken, er wel allemaal ongezonde dingen in zijn gekomen (onbewust) die misschien wel onzichtbaar zijn. Dus misschien kun je dat sowieso even checken?

Veel liefs van mij❤️

sinasappelbroodje
Forum|alt.badge.img+4

Ik weet niet .…

Ik vind het mr eng om naar de huisarts te gaan

• July 11, 2025

Hallo ​@sinasappelbroodje 

Sorry dat ik opeens in de discussie kom 😇😅

Maar wat vind je dan eng ? 

Waarom is het eng om naar  de huisarts te gaan 🤔

Groetjes badeend 😅