Skip to main content
Vraag

self harm

• 18 februari 2025
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

Hey ik heb dus een vraagje ik wilde nooit sh doen maar heb het 1 keer gedaan gisteren omdat ik niet meer aan mijn vervelende gedachten wilde denken en dit afleiding was ik heb met een deo spuitbus lang op mijn voet gespoten ik dacht dat het wel weer weg ging maar het is nu een grote blaar ik heb het nog niet aan mijn moeder verteld omdat ik niet weet hoe kan iemand mij helpen?

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 24 reacties
  • 18 februari 2025

Hoi,

Die blaren die je hebt komen hoogstwaarschijnlijk van een brandwond door bevriezing, Dit komt omdat er in een deofles Drijfgas zit, dit gas zit onder hoge druk en blijft dus vloeibaar. als je de deo spuit verdampt dit gas en wordt dit heel erg koud (tussen -44 en -162 graden Dit ligt ook aan het type gas) Daarom prikt het als je deo te dicht bij je huid opspuit, Als je dit nou te lang doet krijg je een "brandwond door bevriezing”.  De blaren onstaan bij een tweede of derdegraads brandwond. Daarom raad ik je aan om eerlijk te zijn over de Deo en zo snel mogelijk naar een Huisarts of brandwondencentrum te gaan Zodat je de juiste hulp kan ontvangen.

Mvg,

Hanspeter149

Loek
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 6 reacties
  • 18 februari 2025

Ik zou eerlijk zijn naar je ouders, je moet het dit echt aan je ouders vertellen, zij kunnen je daarbij ook helpen zoals een psycholoog voor je regelen, als het echt niet gaat zou een instelling kunnen maar daar heb ik persoonlijke erg slechte ervaringen mee. En ik zou dat goed na laten checken want dit kan een ernstig zorgelijke brandwond zijn.

onnodige quote verwijderd de Kindertelefoon.

Forum|alt.badge.img+1

hey lieve senna,

ik snap je echt enorm goed, ik denk dat het sowieso slim is om een blarenpleister ofzoiets te kopen, verder hoop ik heel erg dat het je heeft geholpen en dat je het niet meer gaat doen, ik geloof in je. 

Ik heb ervaring met sh en met het vertellen van  ouders enz, als je close met je ouders bent denk ik dat het voor jou fijn is om te doen maar als dat niet zo is vind ik niet dat je het per se moet doen, het is je eigen keus  ❤️‍🩹 ❤️‍🩹 ❤️‍🩹 ❤️‍🩹

ik hoop  dat je iemand hebt om het mee te delen!

laat alsjeblieft weten hoe het met je gaat! ❤️‍🩹

Liefs everythingisok <333

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 535 reacties
  • 26 februari 2025

Hey, 

Je moet dit echt inderdaad wel goed verzorgen. Sh is echt niet de oplossing, begint onschuldig vaak maar wordt steeds erger ook kan dit verslavend zijn. Stop er alsjeblieft nu mee, je gaat me echt nog dankbaar zijn later geloof me, je kan beter iets ter afleiding doen en als het echt echt niet meer gaat een ijsblokje vasthouden x 

Liefs Silence 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen