Skip to main content

Ik weet niet of je het selfharm kan noemen maar laat ik beginnen bij het begin. 
ik heb sinds mijn 12e zelfmoord neigingen gehad maar ik kan niet uitleggen hoe het voelde want ik had niet de gedachte dat ik echt dacht morgen pleeg ik zelfmoord ofzo

en ik werd niet gepest ik had lieve vriendinnen dus het voelde alsof ik het voor aandacht deed maar geloof me dat was en is echt niet zo, ik ben nu ongeveer een maand selfharm aan het doen maar niet met een mes maar met gewoon scherpe objecten in mijn kamer en dan maak ik krassen op mijn armen… ik wil stoppen maar het lukt me niet :(

Tekst aangepast door de Kindertelefoon ivm regel 6:

6. Plaats geen , triggerende  inhoud of links op het forum. Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld, zelfbeschadiging is niet toegestaan. Het beschrijven van zelfmoordmethoden of manieren van sh kan voor anderen choquerend zijn of hen juist op een idee brengen en wordt daarom weggehaald.

Hoi lieverd,

Zolang jij de intentie hebt om jezelf pijn te doen, is het zelfbeschadiging/self harm. Je hoeft het niet perse met een mes te doen. Dat je jezelf opzettelijk pijn doet is 'genoeg' voor het label zelfbeschadiging. En wat je zegt over je zelfmoordneigingen begrijp ik heel goed. Dat is bij mij ook zo. Is het misschien dat je gewoon niet zo door wil gaan maar dat je geen definitieve keuze wil maken? Je wil gewoon dat alle (mentale) pijn, die je misschien hebt, stopt? Klopt dit een beetje wat ik schets? Ik denk dst je het erg zwaar hebt, of niet? Kun je het misschien met iemand erover hebben? 

Heel veel liefs 💗

Hoi, je beschrijft precies van wat ik voel en inderdaad ik kan geen keuze maken maar met de gedachtes gaat het een beetje beter maar ook weer niet helaas… bedankt voor je lieve reactie 💗

Hoi @Chocomel123 ,

fijn dat je al een lieve reactie hebt gekregen van  @A10  ! Het klinkt inderdaad alsof je het zwaar hebt, en het is goed dat je hier bent gekomen om er over te praten. Je kan elke dag tussen 11 en 21 uur bellen of chatten met De Kindertelefoon, en als je over je zelfmoordgedachten wil praten dan kan dat ook bij www.113.nl . Zij zijn dag en nacht bereikbaar via telefoon en chat. Zowel de Kindertelefoon als 113 Zelfmoordpreventie zijn gratis en anoniem.

Veel sterkte gewenst,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Reageer