self harm

  • 27 September 2023
  • 2 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hoi..

ik ben een meisje van 13 jaar, en ik heb een vriendje en 2 vriendinnen maar 1 daarvan is naar belgi verhuit en de ander naar een andere school dus eig heb k alleen mn vriendje nog, dit is niet waarover ik t wil hebben mr toch vind ik t fijn om ff te zeggen want ik voel me dus best wel eenzaam op school want op school heb k gewoon niemand mr ja dat is niet waarover dit gaat

 

dus mijn vriendje die zegt altijd dat k hem moet appen als ik de drang voel om sh te doen en dan heb ik er al best veel moeite mee om hem te appen, maar als ik hem dan app word die eerst boos en dan gaat hij t slachtoffer uithangen alsof ik iets heel erg fout heb gedaan en nu klinkt t echt alsof ik alleen maar andacht wil maar ik vind het gewoon een beetje vervelend want als ik ieman uit vertrouwen over mijn sh vertel en ze zeggen  ‘je hebt me nu alweer aan het huilen gemaakt’ of  ‘als jij t doet doe ik t ook’ dan ja dat helpt ook niet echt ik heb gwn afleiding nodig een leuk gesprek en dt heb ik ook tegen hem gezegd maar dan gaat hij gn t slachtoffer uithangen waardoor mijn drang groter word dus nu zit ik te twijfelen om t hem niet meer te vertellen en ik weet t klinkt echt alsof ik t voor andacht de mr dat doe ik echt niet. weet iemand wat ik kan doen?

 

 

dankjewel alv


2 reacties

Badge

Hello @dead inside 

Geloof me je wilt niet met zo iemand verder met leven als die je pijn doet.

de ding is het is ook te jong als je 13 bent en all een relatie heb want als die relatie verkeerd ga dat gaat jou hart gebroken worden en ervan ziek kan krijgen

Denk er eerst na als je met iemand verkering wilt

Kijk naar filmpjes van psych2go op YouTube! Die persoon verteld de situatie die je heb en hoe je moet ervoor to komen ik hoop dat dat je helpt

groetjes murf :)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Ik denk inderdaad niet dat je vriendje of iemand die zulke dingen zegt een goed mens is om je hart bij te luchten. 


Je kan er op vertrouwen dat als je bij nijgingen praat met iemand zoals de KT, andere hulplijnen of eventueel bij een afdeling op je school die daar voor bestemd is (als je die hebt), dat je dan niet zulke opmerkingen krijgt. 

Trek ook de grens meteen bij hoe iemand reageert. Als ze iets zeggen waarvan je vindt dat dit je meer ongemak brengt dan troost, verder zoeken! Ik had op het VMBO een leerlingbegeleider die niets anders vroeg dan “heb je nog nijgingen gehad om te snijden?” en ik loog altijd, omdat ik bang voor haar reactie was. Dat is natuurlijk niet iemand om bij terecht te kunnen. Want ja, ik had nog wel eens nijgingen, maar dat vond ik persoonlijk niet zo erg. Ze waren niet bepaald sterk en nou ben ik flink verslaafd geweest, het hoorde erbij. Maar ik was gewoon erg bang dat zij hier anders over dacht.

Het is aan jou, als je niet prettig voelt bij de manier waarop iemand op jouw zorgen reageert, heb jij al het recht om bij iemand anders je verhaal te doen. Dat is niets egoïstisch, want als je het aan iemand overlaat die het niet goed aanpakt, maak je jezelf alleen maar meer kapot

Reageer