Vraag

self harm

  • 8 August 2023
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

Hey, ik ben 12 jr oud en ik heb last van gedachtes over zelfmoord, soms om die gedachten niet te voelen snij ik mezelf en dan voel ik alleen pijn zodat ik niet over andere dingen denk, ik vol het ook niet oplossen, het voelt als een soort verslaving, maar k durf er met niemand over te praten, ik weet niet waarom want ik weet dat ik mensen kan vertrouwen, maar misschien ben ik bang dat ze zeggen dat ik het voor aandacht doe, of dat ze vinden dat hun het erger hebben en me gwn laten zitten. Mensen snappen me ook niet, ik kan gwn niet echt uitleggen hoe ik me voel, heeft iemand tips???


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat heftig joh, en wat super knap dat je het hier verteld!!

Dit moet je echt aan iemand vertellen, vertel ook maar dat je er bang voor bent dat ze denken dat je om aandacht vraagt! Ik weet zeker dat er iemand is die je wil helpen, heel veel sterkte!!! 

Reputatie 7
Badge +7

Wat heftig zeg! Ik beschadig mezelf ook al een tijdje. Dus ik snap je gevoel heel goed.

Ik krijg binnenkort een psycholoog speciaal voor de zelfbeschadiging, want als je er niet iets aan doet (als het nog niet 'super erg' is, is het heel verslavend en super moelijk om vanaf te komen. Ik heb mijn ouders hier al een paar maanden geleden over verteld en dat voelde oprecht als een opluchting. Dus ik raad je echt aan om dit met je ouders te bespreken.

 

Als je je weer heel erg verdrietig, eenzaam of slecht voelt, kun je dat dan zeggen tegen je ouders. Of als je een goede band hebt met een vriendin of vrien dan zou je die vriendin of vriend kunnen appen om even te kletsen. Je hoeft niet perse te zeggen waarmee je zit, maar gewoon dat je even wilt kletsen of bellen. Dat heeft mij echt ontelbaar veel keer geholpen om niet mezelf te beschadigen❤️

 

Ook kun je van 11:00 tot 21:00 bellen en chatten met de Kindertelefoon.nl

Als je weer aan zelfmoord denkt dan kun je ook 113 bellen of appen. Dat kun je elk moment van de dag doen!

 

Don't worry, you got this!

Reputatie 2
Badge +1

Heyy, 

Klinkt best heftig, wat ik zou doen als ik Jou was is om te gaan praten met iemand over het snijden zoals een vriend(in) of een leraar. Ik vond het zelf ook heel lastig om te vertellen dat ik mijzelf snijden . Maar zodra ik dat had gedaan voelde ik mij opgelucht.

Je kan ook eerst beginnen om te praten met iemand van de kindertelefoon als je dat eerst wil doen, hun kunnen je goede tips geven om te proberen dat je jezelf niet snijdt en hoe je je het beste het tegen iemand kan vertellen.

ik hoop dat ik je geholpen heb!

Reageer