Vraag

self harm

  • 1 March 2023
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Badge

Hey, mijn vraag gaat over self harm.

ik doe mezelf pijn en dat doe ik al een hele lange tijd.

ik wil zo graag stoppen maar het lukt me niet die strijd mentaal is zo zwaar dus ik zet de pijn mentaal om in 

pijn fysiek.

maar m’n hele armen zitten onder de sneeën en onder de littekens.

ik wil zo graag stoppen maar weet niet hoe iemand tips?


2 reacties

Hi!

Ik snap hoe jij je voelt, in mijn vriendengroep zijn er ook een aantal mensen die aan selfharm doen/hebben gedaan. Zelf doe ik niet aan zelfbeschadiging, maar ik heb gelezen dat je het gebruik van een elastiekje om je pols een minder permanente alternatief is voor zelfbeschadiging. Dus telkens wanneer je de neiging krijgt om jezelf te snijden, dan aan het elastiekje trekken zodat je een kleine schok krijgt wat dan de neiging om jezelf te snijden moet vervangen. Ook raad ik jou aan om het hier met iemand (in het echt) over te hebben zodat je hier niet alleen voor hoeft te staan.

Ik hoop enorm dat deze tip jou helpt!

groetjes,

Spinvissie

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Just.me.myself.and.I 

We lezen dat je in een lastige situatie zit.

Voor tips of alternatieven voor het snijden is er een fijn topic hier op het forum, misschien heb je hier iets aan? 

Je bent natuurlijk ook altijd welkom bij De Kindertelefoon, we zijn elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bereikbaar via het telefoonnummer (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Liefs,

Fem

De Kindertelefoon

Reageer