Vraag

Seksuele grappen

  • 5 June 2023
  • 6 reacties
  • 148 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik vind het vreselijk als mensen seksuele grappen maken over mij of met mij erin. Het zit zo,

In mijn vmbo jaren (klas 1-4, leeftijd 12-16) ben ik gepest en daar heb ik het vaker over gehad op het forum. Alleen niet zo zeer over het seksuele pestgedrag dat sinds het begin van het pesten erbij is gekomen. 

In klas 1 was er al vrij snel een probleem met een foto van mij waar iemand een whatsapp sticker van had gemaakt die seksueel was ge-edit. Dat was vrij snel opgelost maar natuurlijk wel super naar. Hetzelfde jaar + klas 2 werd ik vaak lastig gevallen met seksuele opmerkingen en vragen; of ik wel eens iemand heb gepijpt, seksuele scenarios die mensen over mij bedachten, mensen die kreungeluiden naar me maakte enzo.. Toen brak het ergste voor mij in klas 3 uit. Er waren seksuele roddels over mij bedacht en verspreid. Daar zit ik nog steeds mee. Roddels die oprecht niet door de beugel konden. In hetzelfde jaar raakte ik een vriendin kwijt en die had mij ook van seksuele dingen beschuldigd die niet waar waren. In klas 4 ging zij ook meedoen aan de seksuele grappen over dat ik iets had met oude mannen ofzo… Hetzelfde jaar had een meisje uit mijn klas een jongen op snapchat afgeperst met zijn naaktfoto’s. Toen had ze stiekem een foto van mij gemaakt terwijl ik van te voren haar had gewaarschuwd en alsnog die naaktfoto op mijn foto plakken. Heb haar toen geëist dat te verwijderen maar god mag weten of ze dat ook gedaan heeft. Wie weet zwerft er nog meer seksuele sh*t over mij rond.
 

Hierbij ben ik extreem ongemakkelijk geworden rondom het onderwerp en met name grappen erover. Maar ook bang dat er ooit aan mij wordt gezeten. Eigenlijk komt dit omdat in klas 4 ik langs een jongen liep die de aanstichter van grotendeels het pesten is en ik hun iets hoorde zeggen over “verkracht in de struiken” en “wie wil dat nou verkrachten” en ik niet weet of dat over mij ging. Dat plus het feit dat ik al vier jaar als een slet ben neergezet heeft me bang gemaakt dat ik risico loop. Ik voel me altijd heel ongemakkelijk vooral bij oude mensen in openbare plekken zoals winkels omdat bijv oude vrouwen altijd zo snel aan je zitten; ipv met fatsoen vragen of ze er langs mogen zitten ze altijd meteen aan je,, bijv met hun hand zo’n steuntje in je zij geven of zo danig langs je schuiven dat ze met hun lichaam en al gewoon zonder schaamte langs je kont schuren. Vind ‘t echt vreselijk om zo te leven. Ik ben bang voor alles wat mij nog meer kapot kan maken rondom seksuele activiteiten. Wat moet ik doen?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Kijk, of het ooit stopt dat kan ik je niet beloven. Ik heb het ook dat er rare shit over mij word verteld tegen andere.

Ik negeer het maar ik zie hier dat jij een probleem mee hebt. Ik zou naar een vertrouwens persoon gaan of een leerkracht / mentor.

Je hoeft je er niet voor te schamen als je dat gevoel hebt btw.

Reputatie 2
Badge +1

Over die roddels en verhalen kan je denk niks anders doen dan aan de mentor of docent aangeven, want die doen dr meestal wel wat aan. Ik weet niet of je er al mee naar een vertrouwings persoon, therapeut of psycholoog mee gaat maar als je dat niet gaat zou ik wel overwegen om dat te doen, sinds het wel echt klinkt alsof je hier dagelijks last van hebt. Het is natuurlijk echt niet chil leven met zo’n angst en denk wel echt dat dit een soort trauma-achtig iets is(zo klinkt het in iedergeval). Ik zou er wel met iemand mee over praten want die angst kan ook erger worden in de jaren enzo.

Reputatie 7
Badge +17

Met dat soort seksuele ‘grappen’ gaan ze wel echt een grens over. Ik zou daar zeker mee naar je mentor of vertrouwenspersoon gaan. Blijf er niet mee rondlopen.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Kamperfoelie6 ,  ik vind het erg zielig voor je…

Ik snap het. Dit is echt niet normaal wat ze met je doen. Vooral die naaktfoto en de seksuele roddels kunnen echt niet. Die pestkoppen die seksuele dingen praten over jou zijn echt niet normaal onhandig met hun taalgebruik.

Zoals @tim16  zegt, praat met een mentor of vertrouwenspersoon over deze stomme gebeurtenis.

Ik wens je een fijne leven en blijf sterk!

Groetjes van EenTeddybeerFan!

Reputatie 7
Badge +7

(…) Ik negeer het maar ik zie hier dat jij een probleem mee hebt. Ik zou naar een vertrouwens persoon gaan of een leerkracht / mentor.

Docenten en ouders wisten dat al maar je kent ‘t. Volwassenen vertellen je altijd “om het maar te negeren” alsof dat het impact op me verminderd. Als ik had het kunnen negeren en er niks van had kunnen aantrekken had ik in de eerste instantie volwassenen niets te hoeven vertellen 

Reputatie 7
Badge +7

(…) Het is natuurlijk echt niet chil leven met zo’n angst en denk wel echt dat dit een soort trauma-achtig iets is(zo klinkt het in iedergeval). Ik zou er wel met iemand mee over praten want die angst kan ook erger worden in de jaren enzo.

Ja heb heel vaak nare dromen en terugblikken. Zeker traumatisch

Reageer