Skip to main content

Eergisteren was onze docent bij een tv proggama , hij had verloren dus ik checkte via het account van het tv proggama wat hij had te zeggen. Ik zag dat zijn insta account getagd was dus keek naar het andere filmpje. Hij vertelde dat hij het jammer vond enzo. Dus een vriendin van mij ging dat filmpje ook opzoeken en liet het zien aan iedereen. Ik voel me nu een beetje sculdig omdat hij misschien helemaal niet wou dat iedereen het zag. Het was wel gewoon een open account maar toch. Ik weet dat IK het filmpje niet heb laten zien maar ik heb wel verteld over zijn insta account. En als hij dan vraagt wie het heeft gedaan dan zegt iedereen (de naam van die vriendin) maar dan zegt zij waarschijnlijk dat ik het heb gedaan omdat ik het account heb gevonden. Wat ik denk klinkt ook allemaal echt heel stom en kinderachtig maar ik wilde het toch kwijt.

 

Het zijn ook misschien allemaal dingen die "kunnen" gebeuren. Het kan dat hij vraagt wie het account heeft gevonden, het kan dat hij boos word, het kan dat die vriendin MIJ verraad maar toch spookt het door mijn hoofd. Ik ben ook bang dat hij er mee gepest gaat worden ofzo. En als iedereen dan praat over dat account dan voel je zo'n heel sterk schuldgevoel wat heel vervelend is (ik heb dat wel vaker gehad) Weet iemand please hoe ik dit uit mn hoofd zet? Ik heb al heel vaak slecht geslapen erdoor. En ik voel ook vaak opeense hartkloppingen, ik weet dat dit normaal is maar dan word ik daarna weer heel wakker.

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Ik snap enorm goed wat je bedoelt met je gevoelens. Je zegt al zoals het is. Jij hebt het niet doorverstuurd, dat was een vriendin. Het is een open account, dus iedereen die het wou zien, kon het al zien, maar toch geef je jezelf de schuld. Het lijkt van wat ik lees alsof je probeert om jezelf de schuld te geven. Je weet dat het niet zo is, maar. Probeer die 'maar' weg te halen. Jij hebt het niet verstuurd naar andere, klopt dat was een vriendin.  Het account stond open, 'maar', nee. Het account stond open, dus iedereen kan erbij die dat wilt. Dat heeft niets met jou te maken. Al had jij geen rol gespeeld in dit verhaal, kon er nogsteeds hetzelfde gebeuren, namelijk dat meerdere mensen het zien. Jij zit niet fout hiermee!


Het is nu natuurlijk vakantie, maar wellicht kan het helpen om bij hem je verhaal te doen? Als je eerlijk vertelt wat je precies gedaan heb en wat er nu gebeurd is, zal hij vast niet heel boos worden. Daarnaast is hij dan in ieder geval voorbereid als iemand erover begint.

Op de korte termijn weet ik even geen oplossing om iets uit je hoofd te zetten, wellicht iemand anders wel. Succes!


Reageer