Hey,
Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken hoor! Ik en vriendinnen noemen mensen ook wel eens voor de grap lelijk, en dat neemt niemand ooit serieus.
Als je je toch nog schuldig voelt, zou je sorry kunnen zeggen tegen die jongen. Dat is denk het makkelijkst, ik kan niet echt andere manieren bedenken om van je gevoel af te komen :)
Hopelijk heb je er wat aan,
Xx
Dankje voor je reactie! Het enige probleem is ik heb geen idee hoe diegene eruit ziet of heet maar bedankt voor je reactie
Hey,
Ik snap wat je bedoelt. Ik kan me soms ook om de meest vreemde zaken schuldig voelen. Dat blijft dan heel lang hangen en ik ga me er heel naar om voelen. Probeer op zo'n moment om realistisch te blijven denken:
Wat kun je er nu aan doen? Niks? Dan hoef je er ook niet om te piekeren! Gebeurd is gebeurd, je kan er nu niks meer aan veranderen.
Wat hierboven en door je ouders is gezegd, dat lijkt mij inderdaad ook. Ik denk dat die jongens maar wat aan het geinen waren en dat ze dit niet serieus nemen. In ieder geval kun jij onmogelijk weten wat zij denken. Het heeft daarom ook geen nut om te blijven "wat als?-en".
Ik zeg dit allemaal overigens niet omdat ik vind dat het onzin is dat je je hier druk om maakt. Ik denk dat het heel begrijpelijk is. Ik wil je alleen laten zien dat het niet nodig is. Op deze manier denken, helpt je misschien heel erg.
Omdat je dus niet weet wat zij denken, kun je het beste op de wiskunde rekenen, denk ik dan altijd maar: De kans is veel groter dat die jongens het al lang weer zijn vergeten en dat ze het niet serieus namen, dan dat hetgene is gebeurd waar jij je zorgen om maakt.
Hopelijk helpt dit iets en is het nare gevoel snel weer weg!
Gr. Pin
-onnodige quote weggehaald-
Dankjewell voor je reactie! Dit heeft me zeker eveb gerust gesteld dankjewell
Ik heb net met iemand van de kindertelefoon gechat, dat heeft geholpen:) maar toch blijft het hangen iemand tips of een mening over mijn schuldgevoel?
Hey,
Goed dat je met de KT hebt gechat. Zelf denk ik dat er niet echt iets is wat je kan doen. Met de tijd zal het gevoel vanzelf vervagen en zal je er steeds minder aan denken en minder last van hebben. Voor nu kan het dan helpen om jezelf en je gedachten bezig te houden met leuke dingen.
Gr. Pin
Hey,
Goed dat je met de KT hebt gechat. Zelf denk ik dat er niet echt iets is wat je kan doen. Met de tijd zal het gevoel vanzelf vervagen en zal je er steeds minder aan denken en minder last van hebben. Voor nu kan het dan helpen om jezelf en je gedachten bezig te houden met leuke dingen.
Gr. Pin
Dat is zeker een goede tip! Dankjewell voor je hulp
Heyy,
Ben zelf een jongen en ben redelijk gevoelig maar denk niet dak ik hier enorm veel om zou geven, zeker aangezien je hem niet kent. Niet teveel over inzitten hoor, hij is het waarschijnlijk alweer vergeten.
Groetjes!
Kaas123
Dankjewell Ik vind het trouwens een mooie eigenschap als je gevoelig bent:) mag ook gezegd worden!