Beantwoord

Schuldgevoel

  • 6 September 2019
  • 1 reactie
  • 148 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik blijf anoniem maar ik meld dat ik 14 jaar ben.
Ik ben vroeger een best druk kind geweest en als ik filmpjes van mij terug zie voel ik een enorm schuldgevoel en boosheid want ik vind dat ik vroeger erg disrespectvol was (schelden, druk, brutaal etc)
Mijn moeder zegt dat het allemaal vergeven is en dat het allemaal mee viel maar ik vind dat niet.
Ik heb echt veel fouten gemaakt toen ik jong was en ik voelde me altijd ouder... heeft iemand hetzelfde? En heeft iemand advies? Dankje alvast!
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 September 2019, 15:17

Bekijk origineel

1 reactie

Hey AmsterdamGirl

Wanneer je terugblikt op je kindertijd, vind je je gedrag van toen vrij respectloos en brutaal. Hier voel je je schuldig om, hoewel je moeder zei dat het verleden vergeven is.

Wat je in je kinderjaren hebt uitgespookt, kan je niet meer veranderen. Misschien was je wel druk en kwamen er nu en dan nogal hevige uitspraken aan de pas, maar dit hoeft niet te betekenen dat je niet veranderd bent. Dat je je schuldig voelt over je vroegere gedrag, doet me zelfs vermoeden dat je een stuk bedachtzamer en voorzichtiger bent geworden ten opzichte van je omgeving.

Maak je geen zorgen; je verleden hoeft je heden niet te bepalen. Je kan nog alle kanten uit 🙂

Groetjes
Kenshin

Reageer