Hallo, alvast bedankt dat je dit leest. Ik zit een beetje in een lastige situatie met de ouders van mijn vriendin.
Ik heb nu ongeveer 2 jaar verkering met haar en ik heb vanaf de eerste ontmoeting met haar ouders al het idee gehad dat haar ouders mij niet helemaal waarderen, ik dacht dat dat wel over zou gaan als ik ze beter leerde kennen, maar dat is niet helemaal zo gegaan. Haar ouders verwachten dat ik heel veel klusjes doe bij ze thuis, dat vind ik natuurlijk geen probleem, maar mijn vriendin hoeft dit nooit thuis. Haar vader heeft mij nu ook al een paar keer geslagen, omdat ik perongeluk iets vergeten af te wassen was of omdat ik de keuken niet had stofgezogen. Daar bied ik dan ook wel mijn excuses voor aan natuurlijk en het is nier netjes van me, maar vind het eigenlijk niet kunnen dat hij me slaat.
ik zou ook echt niet weten waarom haar ouders zo doen tegen mij, ik heb nooit iets verkeerd gedaan naar mijn weten en ik ben altijd heel netjes en beleefd tegen haar ouders.
ik heb het hier ook met mijn vriendin over gehad, zij wist niet waarom haar ouders dit deden en wilde ook liever niet dat ik er iets van zeg. Ze zei dat haar ouders mij waarschijnlijk aan het uittesten waren of ik wel alles over had voor haar, wat ik uiteraard ook heb.
Mijn ouders weten hier ook van, maar willen het nog even aankijken. Ik vind de situatie erg lastig en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb hiervoor een andere vriendin gehad met echt ontzettend lieve ouders die mij altijd de ideale schoonzoon noemde, dat ben ik natuurlijk niet, maar dat denken jullie waarschijnlijk ook wel na het lezen van dit.
groetjes Mathieu (16 jaar)