Skip to main content

Schoolstress, slaaptekort, mentor

• September 9, 2026
  • 4 reacties
  • 29 Bekeken

Nirvana.fan
Forum|alt.badge.img

Hoi, 

Ik ben een meisje van 14 jaar (3gymnasium) en ik vind het lastig om naar school te gaan. Ik weet niet waarom maar ik ben de hele tijd bang. Het is niet dat ik school niet leuk vind, dat zeker niet, maar ik zit gewoon niet zo lekker in mm vel. Ik slaap ook steeds slechter (echt max 2.5 uur). Mijn moeder heeft contact opgenomen met mijn mentor, maar hij wil dat ik ga praten met een soort school psycholoog, maar die mevrouw heeft lessen aan ons gegeven en is een beetje een zweverig typje. Ik wil eigenlijk niet met mensen van school erover praten, maar mijn ouders willen het perse. Nu heb ik een hele lieve mentor maar ik vind het eig toch echt niet fijn. Het liefst word ik gewoon uit mezelf beter. Dat klonk raar. Toen het telefoonbeleid nog niet in was gegaan appte of belde ik bijna dagelijks met mijn moeder en dat kalmeerde me een beetje, maar ja, dat kan dus niet meer. Hetzelfde geldt voor muziek luisteren.

Ik wil me echt beter voelen. Zijn er mensen met een soortgelijke situatie? Ik ben dit echt zat, maar soms heb ik het gevoel dat ik hier nooit vanaf ga komen. Alles lijkt wel een beetje te veel.

In ieder geval, hartstikke bedankt voor het lezen en eventueel antwoorden. Dankje.

Groetjes

4 reacties

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 11, 2026

@Nirvana.fan , misschien een afspraak bij de huisarts maken? Je mag gewoon zelf een afspraak plannen en daarheen gaan in je eentje als je minderjarig bent. Als de huisarts iets wil gaan onderzoeken of iets dergelijks moeten hun wel toestemming van je ouders krijgen, maar praten mag wel zonder iets uit te voeren zo ver ik het weet! Groetjezzz marco

HanJisunglover
Forum|alt.badge.img

Heyy ​@Nirvana.fan klinkt echt naar! Ik snap echt prc wat je zegt over op school praten want das ook zo awkward als je diegene tegenkomt 🙁 mss komt het door stress idk mr zit zelf ook op 3 gymnasium en merk dat ik echt druk ervaar van mezelf dus ja ben je nog wel oké of loop je rond als een lijk? (Ke een beetje gare verwoording mr overleef je het of wil je er echt vanaf?) Ik val altijd beter in slaap als ik iets stiekem doe bijv stiekem een boek lezen idk ik val beter in slaap na eerst een energiekick te hebben gehad mr ja dus dat heel veel suc666 hoop dat het snel weer beter gaat ❤️❤️❤️❤️

Xx Hanjisungloverr 

Nirvana.fan
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 11, 2026

Hallo ​@mmarco (alweer🤣)

Ik zal het eens een kans geven. Ik kijk dit denk ik nog even aan en anders ga ik naar de huisarts. 

Dankjewel! xx 

Nirvana.fan
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 11, 2026

Hey ​@HanJisunglover,

Heel erg bedankt voor het reageren. Ik ben denk ik nog wel oke. Ik vind het wel heel irritant mn mentor me nu anders behandelt (maakt dat sense?) Het voelt aan alsof hij me als zielig ofz beschouwt (ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven helpp) hij bedoelt het vast goed, maar ik heb liever dat hij me verder gewoon zoals de rest behandelt. Mr ja, het zal wel aan mij liggen haha

Ik heb nu een aantal boeken die ik aan het lezen ben en ik ga er echt zó snel doorheen haha. Maar ik ben dan op dat moment afgeleid, zodra ik weer ga proberen te slapen draaien mijn hersenen toeren.

Anyways, ontzettend bedankt en veel succes met je plusquamperfectum en pseudosigmatische aoristusstammen (als je die hebt haha) 

Groetjesz