Skip to main content

 ik zit inmiddels in 3 havo, dus de meeste mensen uit mijn klas en uit andere klassen weten hun plek inmiddels en kennen elkaar allemaal erg goed. ik heb veel moeite met mij openstellen tegen over andere mensen en het helpt niet mee dat ik al met tegenzin van 2 vwo naar 3 havo ben gegaan. ik zit nu in een hele nieuwe klas dus. in het begin ging het erg slecht met mij, omdat ik het gewoon heel spannend vond en ik het gevoel had dat er niemand was die mij accepteerde. later is dit vervaagd, maar het is altijd een beetje gebleven. voor de voorjaarsvakantie was er al een kleine discussie geweest tussen 3 anderen en mij. ik ben daar verder niet meer op ingegaan, ten 1e omdat ik best een beetje bang voor hun ben en ten 2e omdat ik gewoon lekker van mijn favoriete week van het jaar wilde genieten. nu afgelopen donderdag (gister dus) is er tijdens een les wat gebeurt met de zelfde 3 anderen. we hadden een soort woord wisseling en ik heb verder (naar mijn idee) niet echt kwetsende dingen ofzo gezegd integenstelling tot hen. ik werd kanker hoer genoemd en er werd gedreigd. op het moment dat ik weg was is het als een vuurtje de hele klas door gegaan. iedereen (behalve mijn enige 2 vriendinnen) denkt nu dat ik dingen heb gezegd die ik nooit heb gezegd en ook nooit zou zeggen en ze vinden me allemaal een hoer werd mij verteld (door iemand die dat dus ook vind).. vandaag voelde ik me zo klein in de klas. ik had het gevoel dat iedereen over me aan het praten was en negatief naar me keek. de persoon waar ik normaal naast zat tijdens mijn laatste vak liep naar een lege plek toe toen ik naast diegene wilde gaan zitten.. misschien was het wel helemaal niet gemeen bedoeld ofzo, maar het kwam flink aan. ik heb op de basisschool ook altijd problemen gehad met dat er gepest werd en dat soort dingetjes. vorige jaren in mijn andere klas was ik ook best vaak het zwarte schaap.. ik weet niet echt meer wat ik moet doen om ‘erbij’ te horen.

Je moet er niet bij horen je bent goed zoals je bent en ik zou hiermee naar de mentor gaan. Dan kan die je verder helpen


ik ben hier inderdaad al mee naar mijn mentor geweest en die helpt mij ermee. we gaan maandag het gesprek aan met de anderen. 

 

ik hoef er zeker niet echt bij te horen of vrienden met hun te zijn, maar ik heb vanaf het begin dat ik op deze school kwam niet het gevoel gehad dat ik geaccepteerd wordt en daar kan ik niet goed mee omgaan. ik twijfel heel erg snel aan mezelf, omdat er vanaf jongs afaan al een zwart schaap van mij is gemaakt.


Vertel je hoe het maandag is gegaan? En misschien als de sfeer niet fijn voelt is een andere school een optie? En heb geen twijfels je bent een fantastisch mens en je kan nog zoveel brengen. Wees jezelf en keep strong


dankje! <3

doe ik!

misschien inderdaad iets om naar te kijken.


Vertel je hoe het afloopt? En graag gedaan ik hoop dat ik je heb geholpen


hey, het gesprek is echt iets van 5 keer ofzo verplaatst… het is dus gister pas echt uitgesproken. het is best oké gegaan en beide meiden gaven aan dat ze een beetje te heftig hadden gereageerd en hebben beide gezegd dat het niet hun bedoeling was om mij een onveilig en bang gevoel te geven. 


Reageer