School vs mentale gezondheid

  • 9 February 2022
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 0 reacties

Hii allen,

Ik heb al zo'n 5 jaar last van mentale problemen. Ik heb last van eetstoornissen, depressie en zelfmoord gedachtes. Ik zit momenteel in een slechte toestand en het beïnvloed erg mijn dagelijks leven. School wordt verwaarloost, samen met het contact met mijn vrienden. Ik werk teveel om mijn gedachtes af te lijden, waardoor ik ook niet veel anders er naast kan doen.

Momenteel heb ik het punt bereikt dat ik nu moet gaan kiezen tussen mijn opleiding of mijn mentale gezondheid. Als ik ervoor kies om mijn mentale gezondheid te willen verbeteren, dan is er een grote kans dat ik dit jaar niet haal en 5 jaar lang van de school wordt verbannen (dit is een officiële regel, helaas). Als ik kies voor school kan ik het wel halen maar worden de gedachtes erger en erger. Dit kan leiden tot heftige gevolgen, waar ik eerlijk gezegd geen hoop voor terugzie.

Ik weet niet hoe ik beide kan jongleren. Dus, ik moet kiezen tussen school en mijn mentale gezondheid. Iemand advies?


3 reacties

Badge

probeer een schema aan te houden zoals bijvoorbeeld:

ma: leren en gamen

di: naar therapie om van de zelfmoordgedachtes af te komen

wo: leren

do: vrij

vrij:  leren

za: vrij

zo: leren

ik hoop dat het goed met je gaat en onthoud wel op het moment dat je zelfmoord pleegt dan voelen je familie en  vrienden verdrietig omdat ze een dierbare hebben verloren. er is altijd wel iemand die van je houd, laat ze niet in de steek:heart:

veel geluk!

 

Hoi ik denk dat je gezondheid altijd voor gaat ! En wat voor school bant je voor 5 jaar ? :thinking:  maar kies voor jezelf zou ik zeggen, dat is altijd belangrijker. Beterschap of sterkte moet ik beter zeggen :)

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind dat jouw mentaal voor gaat. Verbannen zijn van een school is niet zo erg, omdat je altijd naar een andere school kan gaan. Een slechte mentale gezondheid heeft invloed op ALLES dat je doet, dus ook school! Focus op de mentaal, en als je weer goed voelt school. 

 

Fijne dag, veel succes en groetjes! 

Sano07

Reageer