Skip to main content
Vraag

School, thuis, alles. Geprikkeld.

• October 15, 2025
  • 1 reactie
  • 20 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben meid van al middels weer 17,5 jaar oud.

Maar de stress die ik gewoon elk jaar weer erbij krijg wordt mij te veel. Ik doe nu opleiding met kinderen (2de jaar). Super leuk echt me droom en gaat best goed met me opleiding. Maar ik moet daarvoor 2 dagen in de week stage lopen bij een basisschool (groep 5) . Erg gezellig.  Maar ik heb daarnaast ook nog school van 11/12 tot 5 school. Voor mij  vind ik dat al te veel. Ik word  best snel geprikkeld van dingen de laste tijden. Is dat normaal of. Ik heb eigenlijk gewoon adhd dat zou je niet zo snel zeggen bij zon persoon. Mijn dieptepunt ligt vooral bij die dinsdag naar woensdag. Ik ben nog best vermoeid en beprikkeld van mijn stage dag op de dinsdag, ik red mijn eerste lesuur niet omdat ik moeite heb met het beginnen van de dag. En waardoor ik stress over de dag, en vaak heb ik ook geen zin in de dag meer. School is ziezo best wel sinds mijn basisschool tijd al verminderd door pesten en evaringen. Ik voel me snel buitengesloten. Ik loop de school binnen en gevoel dat mijn klasgenoten mijn niet mogen is al snel. Ze negeren me vaak (het gevoel dan) of bijvoorbeeld ik zijn vanmiddag iets tegen ze en het was gelijk van ja je weet niet waar we het over hebben. Misschien ook mijn fout omdat ik ook pas net aankwam en niet bij die eerste lesuur was. Maar het is meer de school/mijn mentor wilt me helpen want anders ga ik mijn uren missen en komt leerplicht erbij, had ze vertelt (mijn mentor). Vond het best een goed idee want dat helpt mij ook voordat het erger wordt. Maar mijn ouders weten eigenlijk helemaal niks van mijn mentale gezondheid en als ze dit weten. Of mag ik gewoon niet meer naar buiten met vrienden want dan zou het aan dat moeten liggen of ik wordt dadelijk gewoon in een jeugdzorg gezet door me moeder. Ik twijfel erg, maar zelf struggel ik er erg mee.

Iemand tips? zou me erg waarderen en dan voor het lezen van me bericht groetjes mij x.

als je vragen hebt over mij verhaal, reageer hier op x

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 15, 2025

Stress is echt een rotgevoel, vooral als je alles tegelijk moet doen. Het is ook niet gek dat je je prikkelbaar voelt, het klinkt alsof je gewoon te veel op je bord hebt liggen en te weinig tijd hebt om echt even te relaxen. Wat betreft je ouders en je mentor, misschien is het een goed idee om echt eerlijk met ze te praten. Ik weet dat dat lastig is, maar ze willen je vast helpen.

xx liefs Wolf 🐺