Skip to main content
Vraag

School sport en eten wat moet ik doen?

• July 27, 2025
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Haii ik ben Bobbi, 13 jaar oud en zit nu een jaar op het middelbaar. Op de basischool had ik altijd veel vriendinnen en sprak ik vaak af en deed ik veel aan sport. Toen dit jaar al mijn vriendinnen werden toegelaten op de zelfde school en ik niet heb ik steeds minder contact met ze, Op mijn nieuwe school had ik in het begin veel vriendinnen ik hoorde er echt bij! Maar toen er een meisje bij kwam waardoor er ontzettende groepsdruk was is alles verpest we deden echt gemeen tegen de minder populaire meiden waar ik heel veel spijt van heb. Toen ik hier iets van zei begonnen ze gemeen tegen mij te doen ze maakte opmerkingen over mijn lichaam of ik dat broodje wel moest eten. Hierdoor kreeg ik een eetstoornis en durfde ik niks te eten van kerst tot mei was ik 7 kilo afgevallen omdat ik er bij wou blijven horen. Nu heb ik juist alleen maar eetbuien ik kan niet stoppen.... Met sport zit ik voor het eerst in een hoger team als eerst was ik hier blij mee dit was echt een droom voor mij maar ik zit totaal niet in de groep ik wil niet achter de rest aanlopen maar ook niet geen vriendinnen hebben ik ben er namelijk 5 keer in een week ik ben bang om fouten te maken ik hoor wel bij de slechtere van het team. Ik heb jullie hulp echt nodig en vraag daarom of jullie wat vragen kunnen antwoorden?

1 Wat moet ik doen met school? Nieuwe vriendinnen zoeken of is het daar te laat voor?

2 En sport? Er achter aan lopen of het stille meisje blijven?

3 Hoe maak ik nieuwe vriendinnen?

4 Tips tegen eetbuien en weer een normaal eetschema krijgen?

5 Hoe bied ik mijn excuses aan?

6 Wat doe ik tegen stress?

7 hebben jullie verder nog tips of ideeën vertel het mij alsjeblieft!

Heel erg bedankt voor het invullen het helpt mij echt xx Bobbi

2 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 28, 2025

Hoi, ik zal proberen wat te beantwoorden 😊

1.Wat moet ik doen met school? Nieuwe vriendinnen zoeken of is het daar te laat voor?

Voor nieuwe vrienden/vriendinnen is het nooit te laat. Mijn opa is 88 en heeft sinds een half jaar een nieuwe kameraad waar hij mee kaart en het filmhuis bezoekt. Kan dus altijd 😉

2 En sport? Er achter aan lopen of het stille meisje blijven?

Andere sport? Andere vereniging of een heel andere hobby kun je ook overwegen. Je moet je op je gemak voelen bij je club en er niet met een steen in de maag naartoe moeten. 

3 Hoe maak ik nieuwe vriendinnen?

Door jezelf te zijn! Wees gewoon de leuke, vriendelijke jouzelf. Maak een praatje, help mensen met kleine dingen en zoek eens de wat rustigere en stillere kids op in de pauze bijvoorbeeld. Heb ik in de brugklas ook gedaan en dat leverde mij een paar echte bff's op. 

4 Tips tegen eetbuien en weer een normaal eetschema krijgen?

Streng zijn voor jezelf als je wilt snoepen en daarnaast lekker mee eten met de maaltijden thuis. Geen supplementen en rommel tot je nemen en vooral niet luisteren naar influencers met hun pillen en potjes. Allemaal onzin. Gewoon lekker gevarieerd eten en veel fruit en groenten.  En als de eetbui zich aankondigt, iets anders gaan doen. Hardlopen, fietsen of knutselen. Ik spreek uit ervaring 😉 ik had dan geen eetbuien maar stemmingen en die bestreed ik o.a. door actief te zijn en ook wel streng. Als ik toch de fout in ging zat er een consequentie aan (straf) en dat houd je dan toch wel tegen. 

5 Hoe bied ik mijn excuses aan?

Dat ligt eraan aan wie en waarvoor. Bij een kleinigheid is sorry genoeg en bij iets meer zeg je bv "ik wou excuses aanbieden voor.... ". En nog wat zwaarder is " het spijt me dat ik ........en daar schaam ik mij voor" . We moeten dit allemaal wel eens, ik ook. Het is moeilijk maar als het moet en je hebt het gedaan is het al een opluchting. Zeker als degene die het betreft de excuses accepteert. Laat ook zien dat je het meent. 

6 Wat doe ik tegen stress?

https://nl.wikihow.com/wikiHowTo?search=Stress&Search= 

Enorm veel ideeën daar 😉

7 hebben jullie verder nog tips of ideeën vertel het mij alsjeblieft!

Blijf dicht bij jezelf, je eigen gevoel. Speel nooit toneel in het dagelijks leven. Je lijkt mij een vriendelijke lieve persoon die veel te bieden heeft en met het hart op de juiste plaats. Maak gebruik van je eigen ik 😉 zeker weten dat jij nog heel leuke vriend(in)nen leert kennen en dat zij ook veel aan jouw vriendschap zullen hebben.

Succes! 

Groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 28, 2025

Heyy heel erg bedankt ik ga proberen de andere meiden van school op te zoeken na de vakantie en misschien wel vragen of ze in de vakantie willen afspreken dan kan ik ook sorry zeggen ik ga denk ik  misschien een proef training bij een nieuwe club ik vind het heel lief dat je gereageerd hebt en ik ga er mee aan de slag liefs Bobbi