Skip to main content

Hoi ik ben Aukje. Ik sta 5 onvoldoendes en ga havo 2 wss niet halen. Ik moet dan blijven zitten of naar mavo 2. Hierdoor vind ik mn leven steeds minder leuk. Ik kan geen motivatie vinden voor het maken van huiswerk en het leren van toetsen. Ik kan mn mentor natuurlijk niet uit gaan leggen dat ik mn leven niet meer leuk vind door alle stress van school. Door die stress en alles ben ik ook weer begonnen met sh nadat ik alweer een tijdje clean was. Ik vind deze situatie heel moeilijk en ingewikkeld. Heeft iemand tips voor deze situatie?

Hoiii, wat klote dat je je zo voelt. School komt altijd wel goed, je vind uiteindelijk jouw manier wel. Je vind je weg wel en of dat is 2mavo of dat je blijft zitten jij komt er wel. Probeer op te schrijven wat je lastig vind en je doelen, probeer die doelen te halen maar vergeet niet HET IS NIET ERG ALS JE ZE NIET HAALT. dan begin je weer opnieuw, je komt er wel. SH is nooit de oplossing maar het kan wel een uitgang zijn voor je mentale pijn. Het is klote maar probeer doelen voor jezelf te stellen en pak vooral je rust!!!


Hoi @aukjee,  we lezen dat je in een lastige situatie zit, wat rot dat je je zo voelt. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  

Groetjes, Fenne 

De Kindertelefoon 


Reageer