Skip to main content

school probleem

• January 13, 2025
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4

hi

ik zit de laatste tijd heel slecht in de klas ik heb ook geen vrienden meer en nu moet ik een brief schrijven voor de opvoeder omdat ik niets wil zeggen dus als ik op gesprek zit kijk ik meestal naar beneden en als ze iets vragen knik ik ja of nee ik zeg geen woord maar er is nog iets als ik in de les zit dan kan ik me niet focussen ik val lijk weg ik zit dan in een andere wereld en het ergste is dan nog ik verbeeld me niets ofzo ik ben gewoon dood ofzo ik luister niet meer denk niet meer na das gewoon ja lijk een standbeeld ik beweeg dan ook niet en dit doe ik niet expres ofzo hoor nee das gewoon uit het niets en niets helpt 

ik weet niet meer wat te doen ik moe nu een brief schrijven over hoe ik me voel enzo en dan moet ik nog eens op gesprek ook al wil ik dit niet ik ben er ook achter gekomen dat mn vrienden/ bestie  heeft gezegd dak niet meer eet in de middag ook al heb ik 1000 keer gezegd dat ze dat niet ma , ze zeggen dan altijd dat ik zo dun ga worden dak ga moeten eten door buisjes en dak naar het ziekenhuis ga moeten od dat ze zo zeggen anders zeg ik het tegen de mevrouw enzo ja nu ben ik wel boos op hun omdat ik iets heb gezegd en dat ze dit totaal genegeerd hebben 

voor alle duidelijkheid ik praat niet graag met oudere mensen bv mama papa opa juffrouw opvoeder 

omdat ik dit gewoon akward vindt en ik klap altijd dicht praten met kindertelefoon helpt maar bv bellen ga ik nooit durven en ook praten face to face gaat ook niet voor mij kweet echt niet waarom echt niet maar dit begint een beetje een probleem te worden want ze willen elke keer meer en meer praten met me ik ga ook nu altijd alleen zitten in de klas want ik heb redelijk luidruchtige klas vroeger kon ik er tegen maar de laatste weken vindt ik het wel moeilijk ik kan ook niet meer tegen de kleinste geluidjes bv iemand die konstant zit te fluisteren of iemand die zo hele tijd met zn pen heen en weer gaat sorry dit klinkt stom enzo maar  het is zo en ik kan er gewoon niet meer tegen soms denk ik dat ik gewoon muziek moet beginnen opleggen maar dan wel met oortjes want dat is het enigste dat ik nog leuk vindt 

sorry voor iedereen die dit wil lezen maar ik moest het gewoon effe zeggen want ik kan dit tegen niemand meer en mn mama wil ik niet te veel bezig houden 

xxx nevada

1 reactie

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 13, 2025

Hey! Ik kan me voorstellen dat je dat lastig vind om die brief te schrijven. Maar misschien is het wel de veiligste manier om je gevoelens te bespreken. Je mag het anders natuurlijk wel (anoniem) oefenen hier op het forum. Zodat je kunt voelen hoe het is en bekijken wat je zou willen opschrijven en delen. Of anders vast voor jezelf oefenen. Dat kan ook gelden als je een stapje verder wilt, het oefenen in het praten met iemand over je problemen. Je kunt het voor de spiegel proberen, of hier eens kijken: 

https://nl.wikihow.com/Iets-persoonlijks-bespreken-met-je-moeder 

Er staat "moeder" maar daar kun je ook "hulpverlener"  van maken in gedachten. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Veel succes alvast!! 

Liefs Tover xxx