school maakt me hoofd moe

  • 15 March 2023
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Badge

Hi wie dit ook zal zien dit is mijn eerst keer dat ik iets deel met andere zonder dat ik weet wie jullie zijn 

Maar anyways ik ben 15 jaar ik zit in de derde en ik ga dit jaar blijven zitten 

Jup am not that smart helaas alleen ik  ben nu super gestrest want me ouders weten die nog niet 

of ja ze weten een beetje want vorige periode stond ik ook op blijven zitten en toen had me vader heel gesprek gehad met me mentor en nu heb ik weer zo'n gesprek alleen denken me ouders dat ik ben verbeter want je ik zit nu in periode 2 trouwens mijn school heeft 3 periodes zeg maar vandaar dat ik het steeds zo zeg maar ja me ouders gaan superboos zijn like zijn gaan me echt wegsturen uit huis als ik niet oplet want als ze der achter komen dat ik niet ben verbeterd ben van die eerste ouder gesprek van de eerste periode waar ze vertelden dat ik bleef zitten en eindstand kwamen we met ze drieën op een resultaat dat ik het veel beter zou doen om alles te kunnen ophalen want me cijfers zijn super moeilijk voor mij om ze op te halen maar ik wil niet fallen want me ouders zeggen ook dat ik de kind ben die ze nooit hebben gewilt en dit maakt het nog erger want ik heb altijd wel ruzie met één hun van de laatste tijd dus dit er bij maakt het dubbel zo erg ik wil me gewoon weer normaal voelen zonder al deze stress want ik heb het al moeilijk met uitzoeken wat er met aan de hand is laatste tijd voel zo niet goed in me vel alleen niet weet dit wat het nog erger maakt want word ik steeds boos op verdrietig maar ja ik moet vanaf der voor kunnen zorgen dat ik over ga alleen wat dus superlastig want der is nog maar 1 periode dus dat betekent nog 1 toets week en ik zal echt wens moet krijgen om cijfers op een precies goed te zetten zodat ik over kan dus ja het is heel vermoeiend allemaal en ik huil nu elke dag want kan het soms echt niet aan maar ik huil wel alleen als ik alleen ben want ik wil niet dat niemand me ziet ik probeer zo stil mogelijk te huilen als dat moet 

Maar ja morgen is het gesprek over mij die niet over gaat  met me ouders dus zal ik het hun eerder vertellen of het is het te laat want ik ben super bang om het ze te vertellen want ja me ouders houden niet van liegen en ik heb best vaak gelogen tegen ze omdat ik bang was en dat is nooit goed afgelopen het liefste willen het va mij horen denk ik maar wat ze ook zeggen ik weet dat ze nog bozer worden als het van me horen dus ja wat moet ik doenn pleasse help😢


3 reacties

Badge

Hey, 

Wat zwaar allemaal heh, school! 
Ik zou als ik jou was bij het gesprek, hoe moeilijk dat ook is, proberen om heel eerlijk te zijn. Het is super balen dat je niet over gaat, maar het is belangrijk dat jouw ouders begrijpen dat jij dat ook heel vervelend vind. 

Ook vooral dat stukje dat je heel bang was om het te vertellen. Dat mag je best zeggen. Dat je het eng vind om slecht nieuws te brengen. Omdat je bang bent dat ze dan boos worden, maar dat het gewoon niet lukte om beter te doen. Het is ook super lastig, en vermoeiend, en dat het zo moeilijk is voor jou mag je best uitspreken. xx

Badge

Hey, 

Wat zwaar allemaal heh, school! 
Ik zou als ik jou was bij het gesprek, hoe moeilijk dat ook is, proberen om heel eerlijk te zijn. Het is super balen dat je niet over gaat, maar het is belangrijk dat jouw ouders begrijpen dat jij dat ook heel vervelend vind. 

Ook vooral dat stukje dat je heel bang was om het te vertellen. Dat mag je best zeggen. Dat je het eng vind om slecht nieuws te brengen. Omdat je bang bent dat ze dan boos worden, maar dat het gewoon niet lukte om beter te doen. Het is ook super lastig, en vermoeiend, en dat het zo moeilijk is voor jou mag je best uitspreken. xx

Dankjewel ik ga ze morgen echt proberen om ze het te vertellen  ik ga mijn vrees onderuit 

hoop ik 🙂

Badge

Hah, hoop dat het lukt. Uiteindelijk zal je toch wat hulp en support nodig hebben om je cijfers de volgende keer wel lekker op de rit te houden. 

Is echt jammer dat je ouders dingen zeggen zoals dat “he het kind ben dat ze nooit hebben gewilt “ maar hopelijk kunnen je docenten je volgend jaar wel wat meer ondersteunen. Dat lukt alleen als jij ook eerlijk bent over hoe je je erover voelt. Dat jij het ook k*t vind en het anders had gewild en dat je het graag beter wil doen. 

Als je naderhand hier weer ruzie over krijgt en je ouders dat soort opmerkingen maken (Wat echt niet kan eigenlijk, maar zij zijn waarschijnlijk ook gestressed hierover en balen net zo hard ofc) dan kan je dat uiteindelijk ook nog tegen je docent of mentor vertellen. 

15 jaar en 3e klas is gewoon stress tijd hoor! Dat je het thuis nu niet chill hebt draagt bij aan je school performance en je school performance draagt bij aan je thuissituatie lol, dus het moet allebei gaan verbeteren! 

U can do it!

Reageer