Skip to main content

Hoi, ik heb dus laatste tijd heel veel moeite op school met leren, ook thuos gaat het niet zo lekker. Ik begin de hele tijd veel te laat met leren en begin dan vaak pas een avond/ochtend vantevoren. Ik weetdat ik beter kan presteren als ik echt mijn best doe maar word de hele tijd afgeleid, ook ben ik veel aan t uitstellen. Ik probeer wel eerder te leren maar dat lukt nog niet echt. :/  Daardoor krijg ik weer slechte cijfers en ben ik bang het aan mijn ouders te vertellen. Ook word mijn vader heel vaak boos op mij en dan gaat ie weer schreeuwen.  Hij biedt daarna wel soms zijn excuses aan maar is dat toch zinloos omdat hij er toch wel weer mee verder gaat. Ik vind het moeilijk om over school en zijn gedrag met m te praten omdat het steeds weer tot discussies en ruzies uitloopt. Heeft iemqnd nog tips voor school en hoe ik met mijn vader kan praten?  Alvast bedankt 🙂 sorry voor alle typefouten enzo trouwens 

Heyy

Heb je op school niet iets als leerlingenbegeleiding of leerbegeleiding? Misschien kunnen ze je daar helpen met je studeermethode en die samen met jou aanpassen waar nodig.

Je kunt het ook altijd aan je mentor/titularis vertellen. Die zal je wrs ook graag helpen! 

Ik vermoed ,dat als je punten weer beter zijn, dat je vader ook minder zal schreeuwen en discusieren met je.

Groetjs


Hey,

Ik ben het met kaas123 eens! Vraag even na op je school, docent, mentor of er leerlingenbegeleiding of naschoolse begeleiding is waar je terecht kan. Wellicht kunnen ze je de hulp aanbieden die je nodig hebt. 

Ik denk ook dat het handiger is om het aan je ouders te vertellen waar je mee zit, dat je wat moeite hebt met school, leren etc. Geloof me, er zijn heel veel leerlingen die dit ook hebben, je bent niet de enige. Je moet je er zeker niet voor schamen om hulp te vragen wanneer het nodig is :heart:


Reageer