hoi allemaal. Ik ben Emma.
Dit is mijn eerste berichtje op het forum van de kindertelefoon.
Aan het eind van dit berichtje stel ik me kort voor aan jullie. Hieronder kunnen jullie lezen waarom ik op het forum zit etc.
Ik ben 12 jaar, en zit nu paar maandjes in de 1ste klas van de middelbare school. Ik vind de school zelf super leuk, alleen heb ik geen vrienden in mijn klas. Ik ga een deel hiervan proberen aan jullie te vertellen, maar wil dat niet te uitgebreid doen omdat ik bang ben dat kinderen uit de klas dit gaan lezen.
Als eerst, ik heb geen vrienden in mijn klas. Ik heb geprobeerd nieuwe vrienden te vinden in mijn klas, maar dat is niet gelukt. Ik wil echte vrienden waarmee je kan lachen, waar je veel van houd en die je begrijpen. Die heb k niet. In een andere klas zitten wel vrienden, maar die hebben een heel ander niveau.
In mijn klas worden regelmatig nare opmerkingen over mij zonder reden gemaakt. Ik word er eerlijk gezegd ook erg onzeker van: mijn lichaam, gezicht en alles wat ik eet. Gelukkig heb ik geen eet stoornis maar alsnog heb ik soms het idee dat ik teveel eet.
Eigenlijk word ik in de klas gepest. Zo noemt mijn mentor het. Ik heb met mijn mentor besproken, al een aantal keer. Ik heb een groot deel eerlijk aan ze verteld. En als je dit leest en ook problemen op school hebt, ga naar je mentor toe. Ik raad het iedereen aan. Hangt voor n deel wel af van jullie band, maar alsnog vertel alles eerlijk aan ze!! Misschien helpt het, misschien niet, maar ik zou zeggen: doe het gewoon!
Ik heb geen idee waarom kinderen in me klas gemeen doen. Ik doe niks fout, en k zou nooit iemand pijn willen doen. Nooit.
Ook heb ik vaak ruzie met mijn ouders wat ik enorm haat. Meestal hebben we ruzie om het huiswerk. En paar uurtjes of dagen later is het weer goed. Mijn mood verandert ook steeds zo erg… Is dat normaal op mn leeftijd??
Nu weten jullie een beetje over mijn situatie. Ik hoop dat jullie me komende weken kunnen helpen. Ik ga binnenkort dingen posten.
-nog kort iets over mij-
Ik hou van tekenen, schilderen en muziek luisteren! :)) Mijn droom is dat iedereen in de wereld aardig tegen elkaar is, en dat er geen oorlog meer is.
Ik ga ook mensen / tieners zoveel mogelijk proberen te helpen hier op deze site!! Ik ga proberen om er voor zoveel mogelijk mensen te zijn!!
fijne dag!!
Groetjes,
xxx Emma
follow your dreams