Skip to main content

hoi allemaal. Ik ben Emma.

Dit is mijn eerste berichtje op het forum van de kindertelefoon. 

Aan het eind van dit berichtje stel ik me kort voor aan jullie. Hieronder kunnen jullie lezen waarom ik op het forum zit etc.

 

 

Ik ben 12 jaar, en zit nu paar maandjes in de 1ste klas van de middelbare school. Ik vind de school zelf super leuk, alleen heb ik geen vrienden in mijn klas. Ik ga een deel hiervan proberen aan jullie te vertellen, maar wil dat niet te uitgebreid doen omdat ik bang ben dat kinderen uit de klas dit gaan lezen.

Als eerst, ik heb geen vrienden in mijn klas. Ik heb geprobeerd nieuwe vrienden te vinden in mijn klas, maar dat is niet gelukt. Ik wil echte vrienden waarmee je kan lachen, waar je veel van houd en die je begrijpen. Die heb k niet. In een andere klas zitten wel vrienden, maar die hebben een heel ander niveau.

In mijn klas worden regelmatig nare opmerkingen over mij zonder reden gemaakt. Ik word er eerlijk gezegd ook erg onzeker van: mijn lichaam, gezicht en alles wat ik eet. Gelukkig heb ik geen eet stoornis maar alsnog heb ik soms het idee dat ik teveel eet. 

Eigenlijk word ik in de klas gepest. Zo noemt mijn mentor het. Ik heb met mijn mentor besproken, al een aantal keer. Ik heb een groot deel eerlijk aan ze verteld. En als je dit leest en ook problemen op school hebt, ga naar je mentor toe. Ik raad het iedereen aan. Hangt voor n deel wel af van jullie band, maar alsnog vertel alles eerlijk aan ze!! Misschien helpt het, misschien niet, maar ik zou zeggen: doe het gewoon!

Ik heb geen idee waarom kinderen in me klas gemeen doen. Ik doe niks fout, en k zou nooit iemand pijn willen doen. Nooit. 

Ook heb ik vaak ruzie met mijn ouders wat ik enorm haat. Meestal hebben we ruzie om het huiswerk. En paar uurtjes of dagen later is het weer goed. Mijn mood verandert ook steeds zo erg… Is dat normaal op mn leeftijd?? 

 

Nu weten jullie een beetje over mijn situatie. Ik hoop dat jullie me komende weken kunnen helpen. Ik ga binnenkort dingen posten.

 

-nog kort iets over mij-

Ik hou van tekenen, schilderen en muziek luisteren! :)) Mijn droom is dat iedereen in de wereld aardig tegen elkaar is, en dat er geen oorlog meer is. 

 

Ik ga ook mensen / tieners zoveel mogelijk proberen te helpen hier op deze site!! 😃 Ik ga proberen om er voor zoveel mogelijk mensen te zijn!! 

 

fijne dag!!

Groetjes, 

xxx Emma

 

follow your dreams

Hoi. Wat beschrijf je het goed. Ik hoop dat het beter voor je wordt. Misschien kun je ergens lid van worden en zijn er activiteiten waar je aan mee kan doen.  Je hebt iig al leuke hobbiesJe doet het goed zo te lezen. Anderen die gemeen doen zijn zelf vaak onzeker en proberen de aandacht van zichzelf af te leiden. Maar ik vind het super dat je naar je mentor bent gegaan en ik hoop dat het nu de goede kant op gaat! En je kunt bijv ook in de pauzes mensen opzoeken die alleen zitten of stiller zijn dat zijn vaak juist de leukste personen. 

Welkom hier en fijn en lief dat je anderen wilt helpen dat is altijd goed !  Ik hoop dat het je goed gaat! :) 

Groetjes liefs Julian X


Hey @Julian12 , heel erg bedankt voor je reactie! 🙂 Dat van activiteiten vind ik een super leuk idee!! Gelukkig gaat het met alweer wat beter, maar ben soms nog wel verdrietig haha. Hoe gaat het met jouw?

Ik ga proberen maandag in de pauze iemand op te zoeken, dat lijkt me erg fijn.😃

 

Nogmaals dankje wel!!! 😃 fijn weekend!
liefs emma


Hoi @emmaa  graag gedaan hoor, gaat goed ! 🙂 ik wou nog iets toevoegen. Dat je mood swings kan hebben is ook niet raar hoor herken ik ook.  Had ik een tijdje en nu weer veel minder. Niks geks aan haha. En met je ouders is wel vervelend maar als je het snel weer goed hebt is dat wel beter. Misschien erger je je of denk je dat ze je controleren terwijl zij het belangstelling vinden of juist andersom. Misschien kun je dat een x bespreken als de stemming heel goed is en dan dingen duidelijk maken. Soms begrijp je elkaar verkeerd (herken ik hihi). En blijf vooral dicht bij jezelf want je bent helemaal goed zoals je bent 🙂 en dit forum kan goed helpen weet ik ook dus fijn dat je mee doet nogmaals! Ik heb ook topics en dat is heel leuk en helpend voor mij geweest.  En wat grappige vragenlijstjes (geen s** ofzo) die kun jij ook maken.  Is leuk! Kijk maar goed rond ;)

Groetjes liefs Julian X 


Oh mijn reactie was er al . Haha ik zat opnieuw te typen dacht dat ie niet was gelukt maar staat er al.  Nouja fijn weekend ! ;)

Groetjes liefs Julian 


@Julian12 heel erg bedankt :)) fijn om te horen dat het goed met je gaat! bedankt voor de tips!


Reageer