Vraag

school en ouders

  • 4 July 2019
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik heb heel veel problemen thuis. Ik zal het even uitleggen...…
Mijn rapporten waren altijd heel slecht en ik heb een heel schooljaar lang nep rapporten gemaakt en die dan afgegeven aan mijn ouders. Dat is dinsdag uitgekomen en mijn ouders zijn razend! Ze voelen hun ZO bedrogen en belogen... wat ik heel goed begrijp! Maar in het verleden heb ik geld gestolen van hun om zo dingen te kunnen kopen en ook nog andere dingen gedaan en dat heeft alles nog erger gemaakt. Mijn ouders zeiden dat ze mij niet meer willen zien. Ik heb heel onze zomervakantie verpest. En nu zeker! Want ik word van school gestuurd door schriftvervalsing... Nu moet ik ook nog een nieuwe school zoeken maar scholen willen mij niet meer door mijn verleden.... ik wil ZO graag een beter mens willen en ik zie mijn ouders super graag! maar zij geloven mij gewoon niet meer! Ik weet niet meer wat ik moet doen... Kunnen jullie mij misschien helpen?😪

2 reacties

Hoi anoniempje 8709,

Het is natuurlijk altijd lastig als je iemands vertrouwen schendt om hen je weer te laten geloven, zeker als dit dus al vaker gebeurt is. Het enige wat je denk ik kan doen is langzaam aan hun vertrouwen weer terug te winnen. Iets anders bestaat denk ik niet.
Wel kun je dit natuurlijk een beetje helpen door goed met ze in gesprek te gaan en ook je gevoelens goed te verwoorden. Ik weet natuurlijk niet of je dit gedaan hebt of niet, maar als je verteld dat het je heel erg spijt (wat ik uit je woorden opmaak) en probeert uit te leggen waarom je dingen gedaan hebt, dan kunnen ze je misschien iets beter begrijpen.
Laat vooral ook zien dat je weet dat er consequenties aan je daden zitten en dat je die accepteert. Zo kom je heel volwassen en groot over en dat zorgt er ook voor dat ze je sneller weer vertrouwen.
Vooral moet je natuurlijk gewoon laten zien dat je 'veranderd bent' en dat je zoiets nooit meer zou doen.

Even een vraag: Zijn je ouders gewoon boos of willen ze je echt niet meer zien? Dat je bijvoorbeeld echt thuis weg moet ofzo?

Die school komt ook wel. Het kan moeilijk zijn om inderdaad een school te vinden die jou wil, maar ook daar kun je waarschijnlijk met een goed gesprek wel wat oplossen. En uiteindelijk willen jou ouders je ook gewoon op een school hebben zitten zodat je je diploma haalt en iets van je leven kan maken. Zij zullen hier ook wel moeite voor gaan doen en achteraan gaan voor jou.
Maak je ook vooral niet te druk over de zomer en je zomervakantie. Soms zijn die dingen inderdaad verpest, maar het is niet het ergste hoewel dat soms zo lijkt. Er komen hierna weer zat andere leuken dingen en dit soort vervelende gebeurtenissen en problemen komen nooit op een goed moment.

Ik wens je veel sterkte en succes met alles, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Anoniem2304
Hey,

Tegen je ouders zeg je sorry en vertel je al je gevoelens. Wees eerlijk en vertel waarom je dingen hebt gedaan. Als ze gemeen doen, kun je contact opnemen met VeiligThuis, ook omdat ik denk dat je niet zomaar rapporten vervalst. Dat heeft een reden. Je kunt er ook over praten met de KinderTelefoon.

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer