Skip to main content

school emoties

• June 20, 2025
  • 1 reactie
  • 20 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi sky hier dus vandaag was gewoon rot dag dus laat me uitleggen ik kwam op school en vriend van me kwam naar me toe van is het waar en ik wat js waar? En hij dat ze zelf wilt vermoorden en mijn mond viel open een kind heeft dus over me lopen praten dat ik zelf moord wil plegen (dat wil ik niet vroeger dacht ik er aan maar als bijna 1 jaar niet) dus ik liep naar de juf en die keek me raar aan en toen liep ze  en toen deden ze niets en toen zij ik tegen de jonge waarom moest je dat zeggen het is niet eens waar en hij zij niks en paar minuten later ging hij huilend naar juf dat hij niet had gedaan maar nu denk je hoe ik het weet nou dat kind heeft het aan paar vrienden van me vertel.

Wat nu elke keer als ik aan denk wordt mijn ademhaling snel soort paniekaanval ik weet nu gewoon niet meer wat te doen

Groeten sky

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hi ​@Skyler ,

Wat heftig! Wat je hebt meegemaakt is echt niet oké, en het is begrijpelijk dat je je nu angstig en onzeker voelt. Het is belangrijk om te weten dat je niet alleen bent in deze gevoelens en dat er hulp beschikbaar is.

Als je merkt dat je ademhaling versnelt en je een paniekaanval voelt opkomen, kan je doormiddel langzaam in te ademen door je neus, je adem een paar seconden vast te houden en dan langzaam uit te ademen door je mond, jezelf kalmeren.

Het kan ook helpen om afleiding te zoeken. Luister naar muziek, kijk een video, teken iets of doe iets anders waar je van geniet. Dit kan helpen om je gedachten te verzetten.

Als je merkt dat deze gevoelens vaak terugkomen, is het belangrijk om met iemand te praten. Je kunt contact opnemen met een vertrouwenspersoon, zoals een mentor, ouder of een andere volwassene die je vertrouwt. Daarnaast zijn er professionele hulpverleners, zoals psychologen, die je kunnen ondersteunen.

Heel veel sterkte verder!

xx liefs Wolf 🐺