Skip to main content
Vraag

school begint morgen...

• January 4, 2026
  • 22 reacties
  • 232 Bekeken

hey, ik vind het de laatste tijd echt niet meer leuk op school, ik vind leren enz prima, dat is niet het probleem, m'n klas. Ik ben zó alleen. Laatst was ik jarig, yay… niemand feliciteerde me, kijk iedereen wist dat ik jarig was. Maar ja, ik heb ook geen vriendinnen, ik heb er dit jaar zo hard voor gewerkt. ik kan het niet meer, ik lig nu huilend in mn bed, morgen school. ik kan het niet meer denk ik. ik ben al 2 jaar mezelf niet meer, ik heb al 2 jaar niet meer iemand die om mij geeft, thuis gaat het al lang niet zo lekker zm. wat heeft het nog voor een zin, ik kan dit niet nog een jaar, iemand tips hoe ik school misschien leuker kan maken? xx 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit. Zie ook forumregel 3: plaats op het forum geen persoonsgegevens.

22 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@julia123 ,

Wat rot zeg😰♥️ kun je er met iemand over praten die je vertrouwt of bij iemand waar je je op je gemak voelt? Als het te veel is zou ik het wel aangeven op school? zodat er met je mee gedacht kan worden.  En alsnog gefeliciteerd ♥️ Ik hoop dat je je snel wat fijner voelt.  Ookal voelt het misschien niet zo er is altijd iemand die om je geeft en je niet kwijt zouden willen.  Ik hoop dat je dat snel zelf ook gaat voelen. Dat ben je echt waard 😘

Veel liefs en dikke knuffel van mij♥️

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 5, 2026

Hoi ​@julia123,

Misschien kan je aan je mentor vragen of je docenten daar rekening mee kunnen houden of zelfs dat je wanneer nodig van klas verandert want wat jouw klas doet is super onbeleefd.

Knuffel. 😘

Groetjes,

ghast

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 5, 2026

Hai liefie 

Het leven ( en dus school) is gewoon soms kut 

Ik heb dit zelf ook ( soms ) en ik ben nu vrienden geworden met mensen uit andere klassen. Mischien is dit voor jou ook een idee? Maar geef de hoop niet op !!!!!

Mischien zijn er wel mensen met dezelfde interesses? 

Veel suc7  en Groetjes van 🌿 Froukje 🌿 

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • January 5, 2026

Ho ​@julia123 ,

Wat naar dat jij je eenzaam voeelt.

.Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska

• January 6, 2026

hey ​@Froukje17, ​@justGhast en ​@Boterbloempjee ❤er word zo veel over mij gerrodeld dat mensen die ik niet eens ken mij al haten, ik denk dat ik misschien naar een andere school wil volgend schooljaar. Vrienden en vriendinnen is voor mij al lastig door PTSS (posttraumatische stresstoornis). ik heb wel een gesprek met mijn mentor morgen, hebben jullie tips hoe ik kan vertellen dat ik het niet meer zie zitten en al lang niet gelukkig meer ben? ik vind het best spannend, xx

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 6, 2026

Hoi ​@julia123,

Dat is rot. Je moet gewoon je emoties tonen en zeggen wat je voelt. De mentor staat klaar voor je en zal je begrijpen. Veel succes.

Groetjes,

ghast

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 6, 2026

Hoii lieve ​@julia123 ,

Wat rot zeg😓
Naast wat ​@justGhast al zegt kan het misschien kan het helpen om een brief te schrijven en hem die te laten lezen? Dan is het mss makkelijker om het er daarna over te hebben, succes morgen❤ 

Liefs en knuffel🫂

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@julia123 ,

Ik sluit me aan bij ​@justGhast ! Wat je ook zou kunnen doen is een briefje schrijven en die aan je mentor geven.  Ik vind het heel rot voor je, hoop dat het snel beter gaat/ verandering in komt. Veel succes morgen ik denk aan je. ♥️

Liefs ♥️

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 6, 2026

Ik had precies hetzelfde idee als ​@Boterbloempjee 

Om een brief te schrijven aan je mentor ♥️

Heel veel suc6 ♥️🤍❄️✨❤️‍🔥

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 6, 2026

Je kan het tegen je ouders zeggen en mentor en ook leraren op school

• January 6, 2026

Heee iedereen!!💛 super lief allemaal, ik denk dat ik het idd even opschrijf en dan aan hem geef (m’n mentor)misschien vertel ik het als ik er later klaar voor ben ook aan m’n ouders. Super bedankt voor jullie tips en steun🫂💋xx

• January 7, 2026

hey, ik had net het gesprek met mijn mentor, ik heb alles opgeschreven en gegeven en hij reageerde niet zoals ik hoopte, hij zei: 'Ik denk als je nou een keer wat harder je best zou doen, er wel mensen zijn die bevriend met je willen worden en van die roddels moet je je niks aantrekken.' tja… ik weet niet echt wat ik hiermee moet maar ja, heel erg bedankt iedereen voor de tips!❤ xx

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 7, 2026

Hoi ​@julia123,

Wat een goede mentor zeg.😭

Dat is eigenlijk best wel respectloos imo. Misschien naar de coördinator stappen?

We zijn er op het forum voor je.

Groetjes,

ghast

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 7, 2026

Wat ik wil toevoegen is dat je er niet alleen voor staat.

Toen ik nog geen diagnose had werd ik opzijgezet door de school want je lijkt gezond. Inmiddels heb ik deze wel en wordt voor mij van alles geregeld van lesrooster tot toets.

Wat je moet doen is niks aantrekken van mensen die het niks boeien maar juist focussen op degenen die het wel iets scheelt. Dat heb ik gedaan. Ik kreeg van oprecht iedereen kritiek en onbegrip (behalve jullie op het forum 😘) en ik heb mezelf sterk gehouden en ben tientallen gesprekken aangegaan terwijl ik vroeger niet eens op gesprek durfde.

Dus wees niet bang. Er is ook voor jouw situatie een oplossing. Maar wat jij nodig hebt is iemand die jou begrijpt, dus ga misschien met je ouders naar de coördinator en praat even met de coördinator. Hopelijk heb ik je geholpen en ik hoop dat je niet meer onzin hoeft mee te maken.

Liefs,

ghast

• January 7, 2026

Hey ​​​​​@justGhast wat naar dat je dit hebt moeten meemaken! Ik denk dat het zeker helpt om te focussen op de positieve dingen en ik ga het zeker proberen, ik moet er denk ik hard voor werken om niet meer te denken aan alle shit maar ja, ik ben oprecht echt blij voor je dat ze dat voor je hebben gedaan!❤️ En ik wil iedereen hier heel veel succes wensen en zó erg bedankt voor de reacties, ik zou echt niet weten wat ik zonder dit forum moest! Xx

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 11, 2026

Naast wat ​@justGhast al zegt kan het misschien kan het helpen, om het aan te geven bij docenten op school of een brief schrijven aan je mentor.

Reef
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 11, 2026

Hey, hoe jou mentor reageerde was echt kut, maar trek je er niets van aan! Je kan zelf kijken of er nog andere kinderen in de klas zijn die een beetje alleen zijn en daar op af stappen. Voor de rest wens ik je heel veel succes 

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 12, 2026

Wat is jou mentor een eikel zeg !🤬

Niet normaal, wij hebben bij ons op school een vertrouwenspersoon en een jeugdcoördinator ofzoiets 

Zijn die er bij jou op school ook?

Verder zou je de brief ✉️ als je die niet aan je mentor hebt gegeven dan aan een van deze mensen geven,en ik zou met je ouders in gesprek gaan.

Heel veel suc7 🍀♥️✨

🌿Froukje 🌿 

• January 12, 2026

hey ​@Froukje17 mijn thuissituatie is niet zo goed op dit moment maar bedankt! Ik heb woensdag een afspraak op school met een orthopedagoog (geen idee wat dat is) en hopelijk helpt dat als hij daar voor is. Het gaat wel al wat beter, xx

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 14, 2026

Hai ​@julia123  hoe is het gesprek gegaan?!?

En fijn dat het beter gaat!😃💪😃

Groetjes 🌿 Froukje 🌿 

• January 14, 2026

Haiii ​@Froukje17, ik heb dus blijkbaar ADD en ja t is wel fijn dat ik nu weet waarom ik me niet zo goed kan focussen maar ik heb nog een afspraak na de toetsweek die hier over gaat dus dan weet ik meer, xx

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 15, 2026

Ahhhhhhhhhh wat super leuk 🤗 welkom bij de club babe 🤪🤪 ( ik heb ADHD en ADD 💪)

Ik wil niet een bom💣met info laten vallen dus hier mijn favo tipsss

• lees het boek Druk en dromerig dit boek is speciaal gemaakt voor meiden met ad(h)d en heeft veel tips en tricks om jezelf beter te snappen (en ook een heel stuk over sociale contacten maken en onderhouden ✨❤️‍🔥✨)

• plan een gesprek in met je huisarts miss kan je wel medicijnen krijgen (als je dat wil natuurlijk 😘)

• en onthoudt ad(h)d is geen stoornis het is een talent ✨

Veel knuffels 🌿Froukje 🌿