Skip to main content

Hallo, ik zit in de tweede en ik heb problemen met hw en leerwerk. Steeds als ik wil beginnen krijg ik een mentsl breakdown en daardoor kan ik me de rest van de avond niet meer concentrelen dit gebeurd ongeveer 4 dagen per schoolweek heeft iemand tips? 

Hey A.b,

Lastig, ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is dat als je wilt gaan werken aan school dat je dan een mental breakdown krijgt en het dan niet lukt.

Weet je ook waardoor het komt?
Misschien is het handig om voor jezelf te bedenkem waarom gebeurt dat? En waarom lukt het dan niet? Is het iets van angst, spanning, stress, moeheid of door totaal iets anders?

Het kan je misschien helpen als je een planning maakt zodat je een overzichtje hebt zodat je een beetje van te voren weet wat je gaat doen. En dan kan je daar rekening mee houden en is het misschien wat makkelijker.

Of dat je even een klein doel stelt voor dat moment, vanavond wil ik het hw van wiskunde af hebben, als voorbeeld. Zodat je jezelf een soort verplicht om op dat moment aan dat doel te werken en je daarop te focussen. Zodat je dan misschien minder snel een mental breakdown krijgt.

Succes,

Xx Simply Me


hee, ik zit zelf ook net in de 2de en deze situatie is zo herkenbaar. Hier zijn een paar tips:

  • vraag hulp !! wees niet bang om voor dom uitgmaakt te worden. ga bijlessen volgen, vraag hulp aan je mentor en docenten en plan alles van tevoren.
  • ga jezelf niet dwingen. als je je echt niet goed voelt moet je jezelf niet dwingen om dingen te doen die je misschien alleen slechter laten voelen of je energie verbruiken.
  • neem pauzes tussendoor. neem ook vrije tijd.

​​​​​​​xx daphne


Reageer